Ramalan

Tottenham 3-1 Everton

Lebih 2.5 Gol

Tottenham Handicap Asia +2

Nota Utama

  • Penyerang Tottenham iaitu Richarlison telah menjaringkan 43 gol dalam 135 penampilan Liga Perdananya untuk Everton, tetapi masih belum mencapai sasaran untuk Spurs dalam pertandingan itu. Dia boleh menjadi pemain kelima yang menjaringkan gol Liga Perdana pertamanya untuk Spurs ketika menentang pasukan yang pernah disertainya, selepas David Bentley (vs Arsenal), Louis Saha (Newcastle), William Gallas (Chelsea) dan Fernando Llorente (Swansea).
  • Alex Iwobi mendahului dalam penglibatan gol Liga Perdana untuk Everton pada musim ini (4 – 1 gol, 3 bantuan jaringan), manakala dia juga telah mencipta lebih banyak peluang jaringan (18) dan telah melakukan lebih banyak hantaran (388) berbanding mana-mana pemain Toffees yang lain.

Panduan Prestasi

Tottenham – MKMMS

Everton – KMMSS

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Tottenham hanya telah tewas sekali daripada 19 pertemuan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Everton (M9 S9), tewas 1-0 di tempat sendiri dalam bulan September 2020.
  • Selepas memenangi tiga perlawanan liga di tempat lawan secara berturut-turut ketika menentang Spurs diantara tahun 2006 dan 2008, Everton hanya telah memenangi satu daripada 13 kunjungan mereka ke Spurs (S4 K8).

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Harry Kane

Penyerang hebat Inggeris itu telah kembali ke tahap terbaiknya pada musim ini. E telah menjaringkan gol semasa satu kemenangan selesa 3-1 ke atas Eintracht Frankfurt di Eropah, dan ini pastinya akan merangsang penyerang itu ketika menentang Toffees.

Alex Iwobi

Pemain tengah Nigeria itu telah menjaringkan gol pertamanya pada musim ini dengan satu rembatan serong yang hebat ketika menentang Manchester United, dan dia akan berusaha untuk menambahnya apabila mereka bertandang ke London Utara.

Share.
Leave A Reply