Ramalan

Aston Villa 1-3 Chelsea

Lebih 2.5 Gol

Chelsea Hanicap Asia -1

Nota Utama

  • Jacob Ramsey telah mencipta lebih banyak peluang untuk Aston Villa berbanding mana-mana rakan sepasukannya dalam Liga Perdana pada musim ini (11). Ramsey telah membuat 77 larian dengan satu jarak gabungan sejauh 882.6 meter, yang paling banyak daripada mana-mana pemain tengah atau penyerang Villa dalam pertandingan pada musim ini.
  • Raheem Sterling pada masa ini telah menjaringkan 49 gol Liga Perdana di tempat lawan (8 untuk Liverpool, 40 untuk Man City, 1 untuk Chelsea), dengan jaringan seterusnya adalah yang ke-50nya. Sekiranya dia menjaringkan gol, pada usia 27 tahun dan 312 hari, dia akan menjadi yang keempat termuda untuk mencapai mercu tanda itu dalam sejarah pertandingan selepas Michael Owen (23t 259h), Harry Kane (24t 148h) dan Wayne Rooney (25t 69h).

Panduan Prestasi

Aston Villa – SSMSK

Chelsea – MMMKM

Fakta Perlawanan

  • Aston Villa hanya telah memenangi satu daripada 10 perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Chelsea (S1 K8), menewaskan mereka 2-1 pada hari terakhir musim 2020-21.
  • Chelsea telah memenangi enam daripada lapan perlawanan Liga Perdana terakhir mereka di tempat lawan ketika menentang Aston Villa (K2), sama banyaknya dengan yang mereka miliki dalam 19 lawatan pertama mereka ke Villa Park dalam pertandingan itu (S7 K6).

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Ashley Young

Pemain sayap veteran yangtelah bertukar ke bahagian pertahanan kanan itu telah menoleh ke belakang dengan satu rembatan yang menakjubkan untuk menyamakan kedudukan permainan pada perlawanan terakhir di City Ground. Dia mungkin boleh menjadi berpengaruh sekali lagi, kali ini ketika menentang pesaing elit.

Pierre Emerick Aubameyang

Penyerang Gabon itu sedang membuktikan sebagai satu pembelian yang bijak untuk Blues dan telah menjaringkan tiga gol dalam tiga perlawanan sebelum daripada perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply