Ramalan

AC Milan 0-2 Chelsea

Bawah 2.5 Gol

Chelsea Handicap Asia -1.00

 

Nota Penting

  • Chelsea telah tidak bolos sebarang gol dalam dua perlawanan terakhir mereka.
  • Chelsea kini telah menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol dalam tiga perlawanan terakhir mereka.
  • AC Milan telah gagal menjaringkan gol dalam perlawanan kedua mereka sejak April dalam kekalahan minggu lalu kepada Chelsea.
  • AC Milan hanya telah mencatatkan satu rekod bersih dalam tujuh perlawanan terakhir mereka.

 

Panduan Formasi: AC Milan

Tewas pada perlawanan pertama perlawanan pada minggu lalu dalam jaringan 3-0 yang mengecewakan, Rossoneri telah membuat tindak balas yang sempurna terhadap kekalahan itu dengan menewaskan pesaingnya, Juventus 2-0 dalam Serie A pada hujung minggu.

Fikayo Tomori dan Brahim Diaz telah menjadi penjaring dalam satu perlawanan di mana Milan telah agak dominan dan mengawal permainan dengan baik.

Walaupun Chelsea layak memenangi perlawanan pertama menentang Milan, pasukan Itali itu tidak berada pada tahap terbaik mereka dan juga tanpa enam pemain utama dalam pertemuan mereka. Mereka akan bersemangat untuk memberikan satu perlawanan yang kuat dan menghampiri kelayakan ke pusingan seterusnya.

 

Panduan Formasi: Chelsea

Chelsea sedang mula mencari rentak mereka di bawah Graham Potter, setelah mencatatkan kemenangan 3-0 berturut-turut dalam dua perlawanan terakhir mereka, dengan kemenangan terbaru mereka ketika menentang Wolves pada hujung minggu.

Blues sedang kelihatan baik sekali lagi, terutamanya dalam bahagian serangan dan akan mengharapkan peluang mereka untuk melengkapkan dua kali ganda ke atas Milan di halaman mereka sendiri.

Ia juga adalah merupakan kali pertama dalam masa yang lama bahawa Chelsea telah mencatatkan dua rekod bersih tanpa bolos secara berturut-turut dan Potter akan berusaha untuk mengalahkan Milan buat kali kedua dalam tempoh seminggu.

 

Fakta AC Milan VS Chelsea

  • Kedua-dua pihak telah bertemu enam kali pada abad sebelumnya. Rekod itu adalah Chelsea di hadapan, dengan dua kemenangan manakala Milan telah memenangi atu dan baki tiga telah berakhir dengan keputusan seri.
  • Chelsea mara ke perlawanan Liga Juara-Juara seterusnya, dengan purata 1.6 gol untuk setiap perlawanan dalam sepuluh perlawanan terakhir mereka, di mana mereka telah menjaringkan 20 gol biasa, sambil dibolosi 13 gol. Itu berjumlah purata 1.6 gol untuk setiap perlawanan, di mana mereka telah menghalang lawan mereka  daripada menjaringkan gol sebanyak sekali.
  • AC Milan sedang penuh dengan keyakinan selepas menewaskan Juventus 2-0 pada hujung minggu dan akan bersemangat untuk bangkit daripada kekalahan perlawanan       pertama kepada Chelsea di England pada minggu lepas.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

  • Pierre-Emerick Aubameyang telah mempamerkan aksi mengagumkan untuk Chelsea dalam masa yang singkat dan telah berada dalam senarai penjaring pada perlawanan pertama pada minggu lalu. Dia akan bersemangat untuk mengekalkan prestasinya dengan satu lagi gol menentang juara bertahan Itali itu.

  • Selepas satu persembahan yang tenang pada perlawanan pertama. Penyerang Milan, Olivier Giroud akan berusaha untuk menyusahkan bekas majikannya, dengan lima gol merentasi semua pertandingan pada musim ini dan dia akan bersemangat untuk menjaringkan gol di hadapan penyokongnya sendiri.

 

Ramalan AC Milan lwn Chelsea

AC Milan telah menjadikannya agak mudah untuk Chelsea menumbangkan mereka pada perlawanan pertama dan kita boleh menjangkakan satu pertemuan berbeza pada kali ini. Walau apa pun, Blues kelihatan seperti mereka mempunyai momentum yang lebih baik pada masa ini dan mereka akan memikirkan peluang mereka untuk meraih satu kemenangan. Terdapat semua untuk bermain dalam kumpulan ini walaupun kerana keempat-empat pasukan secara matematiknya mempunyai satu peluang untuk menamatkan saingan di tempat pertama terlebih dahulu.

Share.
Leave A Reply