Ramalan

Nottingham Forest 1-2 Aston Villa

Lebih 2.5 Gol

Aston Villa Handicap Asia +1

 

Nota Penting

  • Sembilan daripada 21 gol yang telah dibolosi oleh Nottingham Forest dalam Liga Perdana pada musim ini telah datang dari luar petak (43%), lebih banyak daripada mana-mana pasukan yang lain. Mereka telah dibolosi sekurang-kurangnya sekali dari luar petak dalam enam perlawanan terakhir mereka, persembahan paling lama oleh sebuah pasukan dalam sejarah Liga Perdana.
  • Ashley Young telah mencipta lima peluang jaringan untuk Aston Villa dalam keputusan seri tanpa jaringan di Leeds pada perlawanan terakhir mereka, yang paling banyak dalam satu perlawanan Liga Perdana sejak bulan Oktober 2019 untuk Man Utd ketika menentang Newcastle (6). Berumur 37 dan 85 hari, dia adalah pemain tertua yang mencipta peluang sebanyak itu di dalam satu perlawanan Liga Perdana sejak Paul Scholes pada bulan April 2012 untuk Man Utd vs QPR (37 tahun, 144 hari), satu perlawanan yang telah disertai oleh Young.

 

Pemandu Bentuk

Nottingham Forest : KKKKK

Aston Villa: SMSKK

 

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Ini adalah pertemuan liga pertama antara Nottingham Forest dan Aston Villa sejak musim Championship 2018-19, satu kemenangan 3-1 di tempat lawan untuk Villa. Perlawanan yang lain pada musim itu ialah satu keputusan seri 5-5 di Villa Park.
  • Dalam Liga Perdana, Nottingham Forest hanya telah memenangi satu daripada 10 perlawanan ketika menentang Aston Villa antara tahun 1992 dan 1999 (S4 K5). Dalam satu kemenangan ketika menentang Villans pada bulan Oktober 1994, pengadilnya ialah Keith Cooper, bapa kepada pengurus Forest sekarang, Steve.

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Jesse Lingard

Bekas pemain Manchester United itu telah bergelut untuk mencapai prestasi terbaik sejak menyertai Foresters.

 

Ollie Watkins

Penyerang yang hebat ini masih belum mencapai prestasi maksimumnya tetapi perlawanan ini mungkin memihak kepadanya.

Share.
Leave A Reply