Ramalan

Everton 1-2 Manchester United

Lebih 2.5 Gol

Manchester United Handicap Asia +1

 

Nota Penting

  • Everton sedang tidak tewas dalam enam perlawanan terakhir Liga Perdana mereka (M2 S4). Kali terakhir mereka telah mempunyai satu persembahan yang lebih panjang pada bulan November/Disember 2017 (7 perlawanan), manakala kali terakhir mereka telah mempunyai satu persembahan yang lebih lama di bawah seorang pengurus tunggal antara bulan Disember 2016 dan Februari 2017 (9 di bawah Ronald Koeman).
  • Manchester United telah melepaskan satu jumlah sebanyak 71% gol Liga Perdana mereka yang tertinggi dalam liga pada separuh masa pertama perlawanan pada musim ini (14/10). Sememangnya, 10 gol mereka yang telah dibolosi sebelum separuh masa pertama adalah tiga gol lebih daripada yang telah dibolosi oleh Everton secara keseluruhannya, dengan Toffees mempunyai rekod pertahanan terbaik dalam pertandingan pada musim ini (7 gol telah dibolosi).

 

Panduan Tingkatan

Everton: MMSSS

Manchester United: KMMMM

 

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Berikutan satu kemenangan 1-0 ke atas Manchester United pada bulan April, Everton sedang berusaha untuk memenangi perlawanan Liga Perdana secara berturut-turut ketika menentang Red Devils buat kali pertama sejak memenangi kedua-dua perlawanan pada musim 2013-14.
  • Manchester United hanya telah memenangi satu daripada tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Everton (S4 K2), satu kemenangan 3-1 di tempat lawan pada November 2020. Mereka telah memenangi lima daripada tujuh perlawanan mereka ketika menentang Toffees sebelum ini.

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Anthony Gordon

Penyerang Everton itu telah sangat hebat untuk pasukannya sejak keluar daripada akademi.

 

Antony

Pemain muda Brazil itu akan mensasarkan untuk menjadikannya tiga gol daripada tiga perlawanan ketika menentang Everton

Share.
Leave A Reply