Ramalan

Chelsea 1-2 AC Milan

Lebih 2.5 Gol

AC Milan Handicap Asia +1.00

 

Nota Penting

  • Chelsea telah melepaskan satu gol dalam tujuh perlawanan terakhir mereka.

  • Chelsea sedang tidak tewas di tempat sendiri pada musim ini.

  • AC Milan telah menjaringkan gol dalam setiap perlawanan melainkan satu   perlawanan sejak bulan April
    lalu.

  • AC Milan telah tidak memperolehi sebarang rekod bersih dalam lima perlawanan terakhir mereka.

 

Panduan Formasi: Chelsea

Chelsea telah berjaya mendapatkan satu kemenangan 2-1 ke atas Crystal Palace pada hujung minggu, hasil daripada satu jaringan lewat Conor Gallhager. Walau bagaimanapun, ia adalah jauh daripada satu prestasi yang meyakinkan dalam perlawanan pertama Graham Potter dalam Liga Perdana yang bertanggungjawab ke atas kelab itu di dalam satu perlawanan di mana ramai yang telah mendakwa bahawa Thiago Silva sepatutnya mendapatkan keputusan merah.

Walaupun Blues terus bergelora dalam liga, prestasi Liga Juara-Juara mereka adalah sesuatu yang membimbangkan, dengan hanya satu mata selepas dua perlawanan. Walau bagaimanapun, hanya tiga mata sahaja yang memisahkan mereka daripada pasukan teratas iaitu Milan, bermakna dengan satu kemenangan boleh mengubah sepenuhnya naratif.

 

Panduan Formasi: AC Milan

AC Milan telah memanaskan badan menjelang perlawanan ini dengan satu kemenangan, setelah meraih satu kemenangan 3-1 ke atas Empoli dalam Serie A pada hujung minggu.

Walaupun begitu satu isu besar untuk Milan, sedang datang dalam fakta bahawa mereka akan tanpa beberapa pemain utama, termasuk Theo Hernandez, Sandro Tonali, dan penjaga gol Mike Maignan. Ini akan mewujudkan satu pertarungan yang sukar untuk pasukan Stefano Pioli, yang juga mungkin kehilangan penyerang Divock Origi dan Ante Rebić.

Walau apa pun, mereka masih mempunyai kuasa rembatan yang mencukupi dalam pemain mereka untuk yakin tentang satu keputusan yang positif.

 

Fakta-Fakta Chelsea VS AC Milan

  • Kedua-dua pihak telah bertemu sebanyak lima kali pada abad sebelumnya. Rekod itu adalah neutral, dengan kedua-duanya mempunyai satu kemenangan setiap satu, dan tiga seri, menjaringkan dan membenarkan lima gol.

  • Chelsea mara ke perlawanan Liga Juara-Juara mereka seterusnya, dengan satu purata 1.4 gol untuk setiap perlawanan dalam sepuluh perlawanan terakhir mereka, di mana mereka telah menjaringkan satu jumlah gol sebanyak 14 kali, sambil dibolosi dengan 13 gol. Itu berjumlah purata 1.3 untuk setiap perlawanan, di mana mereka telah menghalang lawan mereka daripada menjaringkan gol sebanyak sekali.

  • AC Milan seang penuh dengan keyakinan di hadapan gol sebelum perlawanan di tempat lawan dalam Liga Juara-Juara yang akan datang, kerana mereka boleh mempamerkan angka yang sangat gah dari sepuluh perlawanan mereka sebelum ini. Pelawat telah menjaringkan dua kali secara purata untuk setiap perlawanan, dengan satu jumlah 20 gol. Mereka juga melepaskan 11 gol, meninggalkan purata 1.1 untuk setiap perlawanan. Mereka berjuang untuk mendapatkan dua rekod bersih tanpa dibolosi.

 Pemain yang perlu diperhatikan

  • Pierre-Emerick Aubameyang kini menerajui bahagian serangan untuk Chelsea. Penyerang Gabon itu telah menjaringkan satu gol dalam perlawanan sulungnya di Liga Perdana untuk Blues dan akan berusaha untuk meningkatkan prestasinya daripada permulaan yang kukuh itu.

  • Di tempat lain, penyerang Milan, Olivier Giroud akan berusaha untuk menambahkan masalah kepada bekas majikannya, dengan lima gol dalam semua pertandingan pada musim ini dan dia akan bersemangat untuk menjaringkan gol di Stamford Bridge.

 

Ramalan Chelsea VS AC Milan

AC Milan hanya telah gagal menjaringkan gol dalam satu perlawanan sejak bulan April dan mereka pasti tidak akan mengalah dalam perlawanan ini. Pelawat tahu bahawa kemenangan di sini meletakkan mereka dalam satu kedudukan yang kukuh untuk mara daripada sebuah kumpulan yang sukar dan mereka akan bersemangat untuk mendapatkan keputusan yang baik. Rekod pertahanan Chelsea yang lemah dan bergelut di depan gawang menyebabkan sukar untuk menyokong mereka, walaupun pembuat taruhan menjadikan mereka sebagai pasukan pilihan.

Share.
Leave A Reply