Ramalan

Liverpool 2-1 Rangers

Lebih 2.5 Gol

Rangers Handicap Asia +1.00

 

Nota Utama

  • Liverpool hanya telah menang tiga kali dalam lapan perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan.

  • Sebaliknya, Rangers telah memenangi lima perlawanan liga terakhir mereka secara berturut-turut dan
    hanya dua kekalahan mereka dalam lapan perlawanan dalam semua pertandingan telah datang dalam Liga Juara-Juara.

  • Liverpool sedang mengharungi satu kempen terburuk mereka dalam tempoh lima tahun dan satu lagi kemerosotan akan menambahkan lagi masalah mereka.

 

Panduan Formasi: Liverpool

Keadaan masih tidak berjalan mengikut perancangan untuk Liverpool dan walaupun bangkit daripada ketinggalan dua gol ketika menentang Brighton pada hujung minggu untuk mendahului 3-2, mereka telah tidak dapat mengekalkan kelebihan itu apabila Leandro Trossard telah menghukum bahagian pertahanan yang menyedihkan Red.

Sudahpun berada di tempat kedua dalam kumpulan Liga Juara-Juara mereka, kegagalan untuk menang ketika menentang Rangers boleh meletakkan mereka di satu tempat yang sangat sukar dan anda boleh menjangkakan mereka akan keluar dengan segala tenaga dan semangat yang berkobar-kobar.

 

Panduan Formasi: Rangers

Berbeza dengan Liverpool, Rangers sedang menikmati prestasi terbaik di padang domestik dan telah memanaskan badan untuk perlawanan ini dengan bergaya dengan satu kemenangan 4-0 ke atas Hearts pada hujung minggu.

Walau bagaimanapun, mereka telah tewas dalam dua perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara dan satu lagi kekalahan di sini mungkin menyaksikan mereka hampir terkeluar daripada pertandingan. Walau bagaimanapun, dari segi perspektif, hanya tiga mata yang memisahkan mereka daripada Liverpool dan Ajax jadi masih banyak yang perlu diperjuangkan.

 

Fakta Liverpool VS Rangers

  • Liverpool pernah menentang Rangers sekali sebelum ini dan Red telah memenangi perlawanan itu.

  • Penyerang Brazil Roberto Firmino telah menjadi titik terang baru-baru ini untuk Liverpool. Pemain yang berusia 31 tahun itu telah mencatatkan lapan sumbangan gol dalam liga pada setakat ini.

  • Penyerang bintang Mohamed Salah telah mengharungi satu musim yang agak perlahan setakat ini untuk Liverpool pada musim ini, dengan hanya lima sumbangan gol dalam liga.

  • Liverpool hanya telah mempunyai dua rekod bersih dalam sembilan perlawanan di semua pertandingan.

  • Bek kanan James Tavernier telah membuat enam sumbangan gol dalam liga setakat ini untuk Rangers.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

  • Roberto Firmino telah mencapai prestasi yang baik sejak akhir-akhir ini walaupun dia tidak memberi inspirasi kepada pasukannya untuk menang. Dia telah menjaringkan lima gol liga dan akan menyasarkan untuk membuka akaun gol Liga Juara-Juaranya.

  • Penyerang Croatia iaitu Antonio Colak sedang berada dalam prestasi yang baik untuk Rangers, dengan lapan gol daripada lapan perlawanan liga setakat ini pada musim ini. Dua daripada gol itu telah datang pada hujung minggu ketika menentang Hearts dan dia akan berasa yakin sepenuhnya menjelang perlawanan ini.

 

Ramalan Liverpool VS Rangers

Walaupun prestasi buruk Liverpool pada masa ini, mereka tetap menjadi pilihan untuk memenangi perlawanan ini dan tempat pertemuan di Anfield sepatutnya membantu. Ironinya, kemenangan terakhir Liverpool dalam semua pertandingan telah datang dalam Liga Juara-Juara dan Klopp akan bersemangat untuk mengambil ketiga-tiga mata untuk memulihkan sebahagian kepercayaan sekali lagi kepada pasukannya.

Walau apa pun, Rangers telah mempunyai kualiti untuk menimbulkan satu keputusan yang di luar jangkaan tetapi peluang untuk itu berlaku adalah agak tipis.

Share.
Leave A Reply