Ramalan

Leicester City 2-0 Nottingham Forest

Bawah 2.5 Gol

Leicester City Handicap Asia +1.00

 

Nota Penting

  •     Leicester kekal sebagai satu-satunya pasukan tanpa sebarang kemenangan dalam Liga Perdana pada musim ini (S1 K6), manakala kali terakhir mereka telah gagal memenangi mana-mana daripada empat perlawanan pertama di tempat sendiri dalam satu kempen liga ialah pada musim 2001-02, menduduki tangga tercorot Liga Perdana pada tahun itu.
  •     Nottingham Forest telah tewas empat perlawanan liga terakhir mereka, dibolosi sekurang-kurangnya dua kali dalam semua empat perlawanan. Kali terakhir mereka telah mengalami kekalahan liga lima kali secara berturut-turut dalam satu musim pada Januari 2004.
  •     Selepas tewas dalam dua perlawanan terakhir Liga Perdana di tempat sendiri kepada Leicester (0-1 vs Manchester United dan 1-2 vs Southampton), Brendan Rodgers mungkin boleh tewas tiga perlawanan liga secara berturut-turut buat kali pertama sebagai seorang pengurus.
  •     Tiada pasukan yang telah dibolosi lebih banyak gol daripada taktik sepakan percuma (tidak termasuk pen) berbanding Leicester dan Nottingham Forest

(kedua-duanya 5) dalam Liga Perdana pada musim ini,

 

Panduan Formasi: Leicester City

Walaupun satu rehat antarabangsa adalah sering tidak disenangi, peminat Leicester City pasti menghargai masa rehat itu, kerana satu-satunya pasukan Liga Perdana yang tidak pernah menang pada musim ini sedang berada di kedudukan tercorot dalam kedudukan. Dua perlawanan terakhir Leicester telah menyaksikan kekalahan memalukan masing-masing 5-2 dan 6-2 kepada Brighton dan Tottenham, dengan ini merupakan permulaan tujuh perlawanan terburuk mereka dalam satu musim liga dalam mana-mana bahagian sejak permulaan era Liga Perdana.

Oleh itu, Foxes kembali ke Stadium King Power dengan keadaan yang mencemaskan, setelah tewas juga dalam dua perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri.

Perkara itu seolah-olah telah mencetuskan kebimbangan dalam bilik lembaga pengarah, dengan pengerusi Aiyawatt Srivaddhanaprabha telah dikhabarkan akan hadir apabila Leicester berdepan Nottingham Forest, mungkin bermakna pekerjaan pengurus Brendan Rodgers adalah dalam taruhan sekiranya dia mengalami kekalahan ketiga secara berturut-turut di tempat sendiri.

 

Panduan Formasi: Nottingham Forest

Ianya hanyalah kerana permulaan buruk Leicester bahawa Nottingham Forest bukan penghuni paling bawah carta liga, dengan hanya tiga mata lebih baik daripada tuan rumah selepas tewas dalam empat perlawanan terakhir mereka.

Dibolosi dengan 15 gol dalam empat perlawanan ini menyerlahkan kelemahan utama mereka, menunjukkan rekod 22 pemain yang ditandatangani pada musim panas oleh Steve Cooper masih belum serasi secara utuh, dan mungkin menunjukkan terdapat terlalu banyak perubahan pada salah satu pertahanan paling ketat dalam Championship pada musim lalu (40 gol telah dibolosi).

Kini sedang berisiko untuk tewas lima perlawanan liga secara berturut-turut dalam satu musim buat kali pertama sejak Disember 2004, berdepan dengan pasukan Leicester yang bergelut ini buat kali pertama dalam aksi PL abad ini mungkin kelihatan seperti satu hadiah daripada langit.

 

Fakta Leicester City VS Nottingham Forest

  • Leicester hanya telah memenangi satu daripada tujuh pertemuan liga terakhir mereka dengan Nottingham Forest, dengan ini adalah kali pertama kedua-dua pasukan berhadapan dalam liga sejak seri 2-2 di City Ground pada Februari 2014.
  • Nottingham Forest hanya telah kalah satu daripada enam kali pertemuan Liga Perdana mereka dengan Leicester, memenangi perlawanan terakhir seumpama itu antara kedua-dua pasukan pada Mei 1999. Ia ternyata telah menjadi perlawanan terakhir Forest di liga teratas sebelum mereka kembali semula pada musim ini.
  • Walaupun mereka telah tidak bertemu dalam liga selama lebih lapan tahun, Nottingham Forest telah menewaskan Leicester dalam pertemuan terakhir mereka dalam semua pertandingan, memenangi perlawanan Piala FA 4-1 di City Ground pada musim lalu. Kali terakhir Forest memenangi perlawanan secara berturut-turut ketika menentang Foxes pada bulan Mac 1995 (satu persembahan tiga kali).

 

Pemain yang perlu diperhatikan

James Maddison

Pemain Leicester iaitu James Maddison telah terlibat secara langsung dalam 11 gol (tujuh gol, empat bantuan jaringan) dalam 10 perlawanan terakhir Liga Perdananya, manakala di Stadium King Power dia telah mencatatkan tujuh gol dan enam bantuan jaringan dalam 14 perlawanan terakhirnya dalam pertandingan itu.

 

Neco Williams

Neco Williams telah mencuba melakukan rembatan terbanyak (15) dan peluang yang dicipta (9) dalam Liga Perdana untuk Nottingham Forest pada musim ini. Penglibatan 24 rembatan beliau adalah yang paling banyak dilakukan oleh mana-mana pemain tanpa mencatatkan sebarang gol atau bantuan jaringan dalam pertandingan pada musim 2022-23.

 

Ramalan Leicester City VS Nottingham Forest

Perlawanan ini mempunyai satu tulisan keputusan yang tidak dapat diramalkan dengan mudah, memandangkan prestasi kedua-dua belah atau kekurangannya. Walau bagaimanapun, ini adalah peluang terbaik Leicester City untuk meraih kemenangan pertama mereka pada musim ini dan kekalahan di sini pasti akan menyaksikan Brendan Rodgers dipecat manakala kemenangan mungkin menandakan pemulihan kepada kempen mereka yang goyah.

Share.
Leave A Reply