Ramalan

Fulham 2-1 Newcastle United

Lebih 2.5 Gol

Fulham Handicap Asia +1

 

Nota Utama

  • Newcastle sedang tidak menang dalam enam perlawanan Liga Perdana (M5 K1) sejak kemenangan 2-0 mereka dalam perlawanan pembukaan mereka pada musim ini ketika menentang Nottingham Forest. Ia adalah persembahan terpanjang mereka tanpa sebarang kemenangan sejak November 2021 (14 perlawanan), satu persembahan yang merangkumi tiga perlawanan pertama Eddie Howe (S2 K1).
  • Fulham telah memenangi tiga daripada lima perlawanan terakhir Liga Perdana mereka (K2), sama banyaknya kemenangan yang mereka telah perolehi dalam 30 perlawanan sebelumnya dalam pertandingan setelah digabungkan (S14 K13). Cottagers boleh memenangi sebanyak empat daripada lapan perlawanan pembukaan mereka ke satu musim Liga Perdana buat kali pertama sejak 2012-13 – kempen liga teratas terakhir mereka di mana mereka telah tidak tersingkir, menamatkan saingan di tempat ke-12.
  • Newcastle telah membuat pusingan yang lebih tinggi (urutan permainan bermula dalam jarak 40 meter dari gawang lawan) berbanding pasukan lain dalam Liga Perdana pada musim ini (80). Sememangnya, pasukan Eddie Howe telah mempunyai purata 11.4 dalam setiap perlawanan pada musim ini, selepas hanya mencatatkan purata 6.7 dalam setiap perlawanan pada musim lalu.

 

Panduan Prestasi

Fulham – MKMKM

Newcastle United- SSKSS

 

Fakta Permainan

  • Fulham telah memenangi 12 daripada 28 perlawanan Liga Perdana ketika menentang Newcastle (S5 K11) – menentang tiada mana-mana pihak yang mereka telah menang lebih dalam pertandingan itu (juga 12 ketika menentang Bolton).
  • Newcastle telah memenangi dua perlawanan terakhir liga mereka di tempat lawan ketika menentang Fulham, ini berikutan enam kekalahan secara berturut-turut di Craven Cottage – mereka telah tidak pernah memenangi tiga perlawanan liga di tempat lawan secara berturut-turut ketika menentang mereka sebelum ini.

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Aleksandr Mitrovic

Penyerang Serbia itu telah berada dalam prestasi yang baik pada musim ini dan sudahpun mencecah enam gol pada kempen ini.

 

Alexander Isak

Pemain Sweden yang kurus itu telah menyertai satu perpindahan pada musim panas yang besar dan telah menjaringkan dua gol dalam dua perlawanan untuk pasukan Geordie.

Share.
Leave A Reply