Ramalan

Tottenham 2-0 Leicester City

Lebih 1.5 Gol

Tottenham Handicap Asia -1

 

Nota Penting

  • Spurs akan tidak sabar-sabar untuk kembali ke landasan selepas kekalahan pertama mereka pada musim ini di Sporting dalam Liga Juara-Juara.
  • Leicester setakat ini telah sangat teruk dalam liga, dan hanya mampu mengumpulkan satu mata dalam enam perlawanan.
  • Tottenham telah memenangi tujuh daripada sembilan perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Leicester (K2), termasuk setiap satu daripada tiga perlawanan terakhir – mereka tidak pernah memenangi empat perlawanan liga secara berturut-turut ketika menentang Foxes sebelum ini.
  • Leicester telah tewas empat daripada lima perlawanan terakhir di tempat lawan Liga Perdana mereka ketika menentang Spurs (M1), dengan dibolosi dengan sekurang-kurangnya tiga gol dalam setiap kekalahan.
  • Sejak Leicester kembali ke Liga Perdana pada tahun 2014, hanya Arsenal vs Liverpool (64) yang telah menyaksikan lebih banyak gol dalam Liga Perdana berbanding Leicester menentang Tottenham (63).

 

Panduan Formasi Tottenham 

Spurs telah memenangi empat, dan seri dua daripada enam perlawanan terakhir mereka.

 

Panduan Formasi Leicester City

Foxes telah tewas lima perlawanan secara berturut-turut dan hanya memperolehi satu mata, berada di tangga tercorot Liga Perdana.

 

Fakta-Fakta Tottenham vs Leicester City

  • Jamie Vardy dan Heung Min-Son kedua-duanya masih belum tersenarai sebagai penjaring gol pada musim ini.
  • Leicester City telah dibolosi dalam setiap enam perlawanan mereka pada musim ini.

Pemain-Pemain Utama

Harry Kane – Tottenham

Pemain Inggeris itu telah menemui rentak jaringan golnya pada awal musim ini, dan berpotensi menjadi seorang penjaring gol dalam perlawanan ini, kerana lawan mereka adalah salah satu mangsa kegemarannya.

 

James Maddison – Leicester City

Pemain Fox yang bernombor 10 telah menjadi satu-satunya cahaya yang bersinar di King Power, walaupun dua golnya adalah tidak berdaya untuk membantu pasukannya.

Share.
Leave A Reply