Ramalan

 Everton 1-0 West Ham

 

Nota Penting

 Everton telah memenangi lebih banyak perlawanan Liga Perdana (27) dan menjaringkan lebih banyak gol Liga Perdana (88) ketika menentang West Ham berbanding mana-mana lawannya yang lain. Walau bagaimanapun, mereka telah tewas tiga daripada empat perlawanan terakhir mereka ketika menentang Hammers (M1).

West Ham telah memenangi kedua-dua dua perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga Perdana ketika menentang Everton, masing-masing dengan jaringan 1-0. Mereka tidak pernah memenangi tiga perlawanan secara berturut-turut di Goodison Park dalam sejarah liga mereka.

Everton tidak pernah menang dalam tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, dengan tiga kekalahan diikuti oleh empat seri secara berturut-turut – kali terakhir Toffees telah seri dalam lima perlawanan liga secara berturut-turut adalah pada bulan Mei 1977.

Everton telah mempunyai satu jangkaan gol berbanding nilai sebanyak 10.3, tetapi telah dibolosi hanya dengan enam gol dalam Liga Perdana pada musim ini – ia adalah merupakan perbezaan terbesar antara xG melawan dan gol sebenar yang telah dibolosi dalam pertandingan pada musim ini (4.3).

Everton tidak pernah menang dalam Liga Perdana setakat ini pada musim ini – hanya tiga kali dalam sejarah liga utama mereka yang mana mereka telah gagal memenangi mana-mana daripada tujuh perlawanan pertama mereka dalam satu kempen liga, melakukannya pada musim 1926-27, 1956-57 dan 1994- 95.

 

Panduan Formasi Everton

Toffees telah seri empat daripada lima perlawanan terakhir mereka dengan hanya tewas sekali.

 

Panduan Formasi West Ham

Hammers hanya telah menang sekali dan tewas empat kali dalam lima perlawanan terakhir mereka.

 

Fakta-Fakta Everton VS West Ham

  • Kedua-dua pengurus telah mempunyai kaitan dengan lawan mereka pada masa lalu. Frank Lampard telah bermula di West Ham, manakala David Moyes adalah seorang legenda pengurusan di Everton.
  • Everton telah seri empat perlawanan pada musim ini, hanya Newcastle United yang menyamainya.
  • West Ham telah mencatatkan empat kekalahan, hanya Leicester yang mencatatkan lebih banyak.

 

Pemain-Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Anthony Gordon – Everton

 Penyerang muda itu telah disebut-sebut untuk satu perpindahan besar ke Chelsea, dan telah menunjukkan mengapa terdapat minat dengan persembahan hebatnya.

 

Michail Antonio – West Ham

Walaupun dengan penambahan pemain-pemain utama, Antonio masih kekal sebagai seorang pemain yang berbisa untuk Hammers.

Share.
Leave A Reply