Ramalan

Brentford 1-2 Arsenal

Lebih 2.5 Gol

Brentford Handicap Asia +1.50

 

Nota Penting:

  • Brentford telah memenangi lima daripada enam perlawanan liga di tempat sendiri ketika menentang Arsenal (K1), termasuk satu kemenangan 2-0 dalam perlawanan yang tepat seperti ini pada musim lalu.
  • Arsenal telah memenangi empat daripada enam pertemuan terakhir mereka dengan Brentford dalam semua pertandingan sejak tahun 1939 (S1 K1), setelah memenangi hanya satu daripada sembilan pertemuan pertama mereka ketika menentang Bees antara tahun 1902 dan 1938 (S3 K5).
  • Brentford telah menjaringkan 15 gol dalam enam perlawanan Liga Perdana mereka pada musim ini, dengan hanya Manchester City yang menjaringkan lebih banyak (20). Purata mereka dengan 2.5 gol dalam setiap perlawanan hampir dua kali ganda daripada purata mereka untuk musim lalu (1.3 – 48 gol dalam 38 perlawanan).
  • Brentford hanya telah tewas sekali daripada 17 perlawanan penting liga London terakhir mereka (M13 S3), kalah 1-0 ketika menentang Chelsea pada bulan Oktober musim lalu.
  • Arsenal telah memenangi lima daripada lapan perlawanan penting London di tempat lawan terakhir mereka dalam Liga Perdana (K3), sama banyaknya yang telah mereka menang dalam 23 perlawanan sebelumnya di tempat lawan (S9 K9).

 

Panduan Formasi Brentford 

Bees telah menang dua kali, seri tiga kali dan hanya sekali kalah setakat ini dalam Liga Perdana pada musim ini.

 

Panduan Formasi Arsenal

Gunners telah memenangi lima perlawanan liga pada musim ini dan satu-satunya kekalahan mereka ialah kekalahan 3-1 kepada Manchester United di Old Trafford pada kali terakhir.. (M5 K1).

 

Fakta-Fakta Brentford VS Arsenal

  • Hanya Erling Haaland (11) telah terlibat dalam lebih banyak gol berbanding Ivan Toney(7- 5G 2A)
  • Pemain Arsenal, Gabriel Jesus telah mempunyai sentuhan paling banyak berbanding mana-mana pemain di petak lawan pada musim ini (66).

Pemain-pemain utama yang perlu diperhatikan

Ivan Toney – Brentford

Seoran penyerang Bees yang telah hebat di depan gol, dan sudah pun disebut-sebut untuk dipanggil ke pasukan kebangsaan Inggeris.

 

Gabriel Jesus – Arsenal 

Pemain Brazil itu telah membawa banyak perkara kepada pasukan ini jauh melebihi daripada gol-golnya. Dia kekal sebagai ancaman di dalam petak dan rekodnya untuk kekal tanpa kalah dalam perlawanan Liga Perdana setiap kali dia telah menjaringkan gol masih kekal.

Share.
Leave A Reply