Menjelang rehat antarabangsa, Manchester City bertandang ke stadium Molineaux untuk menentang Wolves ketika kedua-dua pasukan dengan kekayaan berbeza berusaha untuk meraih ketiga-tiga mata.

Citizens telah mendominasi perlawanan ini sejak kebelakangan ini dan akan sekali lagi menyertai pertembungan ini sebagai pilihan yang besar untuk menang.

 

Ramalan

Manchester City akan tidak sabar-sabar untuk memberi tekanan kepada Arsenal menjelang rehat antarabangsa dan kami melihat mereka meraih satu lagi kemenangan di sini. Haaland telah ketagihan untuk menjaringkan gol pada ketika ini dan hampir tidak dapat dielakkan bahawa dia meraikan satu gol dalam setiap perlawanan pada akhir-akhir ini.

Wolves 1-3 Manchester City

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Handicap Asia -1.00 

 

Panduan Formasi: Wolves

Wolves akhirnya telah meraih kemenangan pertama mereka pada musim ini kali terakhir ketika menentang Southampton tetapi mereka mempunyai ikan yang lebih besar untuk digoreng dalam bentuk penyandang juara.

Mengejutkan atau tidak, Wolves telah melepaskan paling sedikit gol dalam Liga Perdana pada musim ini tetapi solidariti pertahanan itu akan diuji sepenuhnya apabila sebuah mesin gol tertentu – Erling Haaland – datang ke bandar mereka.

 

Panduan Formasi: Manchester City

Manchester City telah menunjukkan ujian perwatakan mereka pada pertengahan minggu selepas menjaringkan dua gol dalam masa lima minit untuk bangkit daripada ketinggalan satu gol untuk menewaskan Borussia Dortmund 2-1 dalam Liga Juara-Juara.

Anda telah meneka dengan betul untuk berfikir bahawa Erling Haaland juga telah terlibat dalam gol juga, selepas membolot satu lagi gol Liga Juara-Juara, kali ini ketika menentang bekas majikannya.

Gol itu telah menjadikannya gol ke-13 dalam hanya lapan perlawanan sejak perpindahan musim panasnya ke Stadium Etihad.

 

Fakta-Fakta Wolves VS Manchester City

  • Tiga daripada empat kemenangan Wolves dalam Liga Perdana ke atas Manchester City telah hadir dalam perlawanan di tempat sendiri, menewaskan mereka di Molineux pada musim 2003-04, 2010-11 dan 2019-20.
  • Selepas tewas dalam kedua-dua pertemuan liga dengan Wolves pada musim 2019-20, Manchester City telah memenangi setiap empat perlawanan terakhirnya ketika menentang mereka dengan agregat 13-3.
  • Wolves telah memperolehi kemenangan yang pertama mereka dalam 13 perlawanan Liga Perdana ketika menentang Southampton pada kali terakhir, sementara mereka ingin memenangi perlawanan liga secara berturut-turut untuk kali pertama sejak November 2021.
  •  Wolves telah tidak menjaringkan gol pada separuh masa kedua dalam mana-mana tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka – ia adalah rekod terpanjang mereka dalam pertandingan itu, manakala pasukan terakhir yang mencatat rentak lebih panjang ialah Southampton antara Oktober dan Disember musim lalu (8).
  • Manchester City sedang tidak tewas dalam 21 perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga Perdana (M15 S6) sejak satu kekalahan 1-0 di Spurs dalam perlawanan pembukaan mereka pada musim lalu. Walau bagaimanapun, dua perlawanan terakhir mereka di tempat lawan telah tamat dengan keputusan seri, dengan Citizens tidak akan pergi tiga kali tanpa sebarang kemenangan sejak Julai 2020.

 

Pemain-pemain yang perlu diperhatikan

  • Tiada pihak lain yang mana Kevin De Bruyne dari Man City telah menjaringkan lebih banyak gol Liga Perdana berbanding dengan Wolves (5), dengan empat daripada jaringan itu telah datang dalam kemenangan 5-1 dalam perlawanan yang tepat seperti ini pada musim lalu.
  • Daniel Podence telah menjaringkan dua daripada tiga gol Liga Perdana Wolves pada musim ini, dengan tiada pasukan yang mempunyai lebih sedikit penjaring berbeza berbanding dengan Wolves pada musim ini (2). Dalam enam perlawanan pada musim ini, Podence telah pun menyamai jumlah gol Liga Perdananya daripada musim lalu (2 dalam 26 perlawanan).

  • Penyerang Man City, Erling Haaland telah menjaringkan gol dalam ketiga-tiga perlawanan di tempat lawan Liga Perdananya – tiada pemain pernah menjaringkan gol dalam empat penampilan pertama mereka di tempat lawan dalam pertandingan itu.
Share.
Leave A Reply