Ramalan

Chelsea 2-1 RB Salzburg

Bawah 3.5 Gol

RB Salzburg Handicap Asia +1.50

 

Nota Penting

  • Chelsea telah melepaskan dua atau lebih gol dalam tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka pada musim ini
  • Red Bull Salzburg telah memenangi tujuh daripada lapan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Chelsea telah menjaringkan dua gol dalam kesemua tiga perlawanan mereka di laman sendiri pada musim ini, menewaskan Leicester dan West Ham 2-1 selepas seri 2-2 dengan Tottenham berikutan gol terakhir Harry Kane

 

Panduan Formasi: Chelsea

Walaupun membelanjakan lebih £200 juta untuk menandatangani pemain pada musim panas, ianya telah menjadi beberapa minggu yang huru-hara untuk Chelsea, yang akhirnya telah berakhir dengan pemecatan Thomas Tuchel selepas 100 perlawanan, tiga trofi dan dua kemenangan daripada enam perlawanan terakhir.

Satu kekalahan 1-0 kepada Dinamo Zagreb dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara mereka adalah masalah terakhir bagi Todd Boehly dan semua mata kini tertumpu kepada pengurus baharu iaitu Graham Potter untuk melakukan sesuatu dengan hampir serta-merta menentang sebuah pasukan Salzburg yang telah memulakan kempen mereka dengan nada yang agak positif.

 

Panduan Formasi: RB Salzburg

Selepas lapan perlawanan di Bundesliga Austria, Salzburg sedang mendahului di puncak liga domestik mereka, setelah memenangi tujuh daripada perlawanan tersebut dan hanya tewas sekali.

Salzburg juga telah menjaringkan gol secara bebas dan sememangnya telah menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol dengan sendirinya dalam semua kecuali satu perlawanan liga mereka pada musim ini. Dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara mereka, mereka telah berjaya mencatatkan satu keputusan 1-1 menentang AC Milan, yang merupakan satu keputusan yang sangat dihormati menentang juara Itali itu, terutamanya kerana ramai yang telah menganggap pasukan Austria itu sebagai ‘anak kecil’ dalam kumpulan.

Dengan mengambil kira semua perkara di atas, mereka akan menghadapi perlawanan menentang Chelsea dengan penuh keyakinan.

 

Fakta Chelsea VS RB Salzburg

  • Chelsea hanya telah menang dua kali dalam tujuh perlawanan terakhir mereka merentas semua pertandingan.
  • Salzburg telah menjaringkan gol dalam setiap perlawanan yang mereka telah sertai pada musim ini.
  • Ini akan menjadi perlawanan kompetitif pertama antara Chelsea dan RB Salzburg.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Chelsea telah bergelut untuk mencari gol pada minggu-minggu terakhir tempoh Thomas Tuchel yang gagap, walaupun pembelian musim panas Raheem Sterling adalah ancaman yang konsisten di sepertiga terakhir. Pemain sayap England itu telah menjaringkan tiga daripada lima gol terakhir Chelsea dalam semua pertandingan dan pemain yang berusia 27 tahun itu hampir pasti akan menjadi pusat kepada rancangan Graham Potter pada hari Rabu.

Sterling telah mempunyai banyak pengalaman Liga Juara-Juara dan dia telah dijangka akan menggunakan pengetahuan itu dengan baik ketika menentang Salzburg pada minggu ini. Dengan pertimbangan itu, dia adalah orang penting yang perlu diberi perhatian di Stamford Bridge.

 

Ramalan Chelsea VS RB Salzburg

Chelsea akan bermotivasi tinggi untuk bermula dengan satu kemenangan di bawah pengurus baharu mereka dan masa tambahan Potter di padang latihan akan membantu usaha mereka untuk mencapai perkara itu.

Sebagai tambahan, Salzburg sedang kehilangan beberapa pemain utama kerana kecederaan, terutamanya di bahagian pertahanan, dan mereka mungkin bergelut untuk menghalang tuan rumah mereka sebagai akibatnya.

Share.
Leave A Reply