Ramalan

Sporting 0-2 Tottenham

Bawah 3.5 Gol

Tottenham Handicap Asia -1.00

 

Nota Penting

  • Sporting CP telah tidak mengalami kekalahan dalam sembilan daripada 11 perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri
  • Sporting CP telah menjaringkan gol dalam 11 daripada 13 perlawanan terakhir mereka di laman sendiri
  • Sporting CP tidak kalah 6 daripada 8 perlawanan terakhir
  • Tottenham telah tidak kalah dalam 20 daripada 22 perlawanan terakhir mereka
  • Tottenham telah tidak kalah dalam 11 perlawanan di tempat lawan terakhir secara berturut-turut
  • Tottenham telah menjaringkan gol dalam 15 daripada 16 perlawanan terakhir mereka

 

Panduan Formasi: Sporting

Sporting sudah tewas dua kali dalam Liga Primeira tetapi telah memanaskan badan untuk perlawanan ini dengan bergaya selepas meraih satu kemenangan 4-0 ke atas Portimonense pada hujung minggu.

Kemenangan itu telah datang selepas satu kemenangan 3-0 sebelum ini ke atas Eintracht Frankfurt dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara mereka untuk menjadi satu contoh yang baik bagi permainan ini. Sporting sedang agak menggerunkan di laman sendiri tetapi ini mungkin akan menjadi ujian terbesar mereka setakat ini pada musim ini kerana mereka menentang sebuah pasukan yang masih belum merasai kekalahan di semua pertandingan.

 

Panduan Formasi: Tottenham

Di samping Manchester City, Tottenham adalah satu-satunya pasukan yang masih belum tewas dalam Liga Perdana pada musim ini dan ketabahan mereka dalam mendapatkan hasil telah terbukti menjadi aspek kekuatan mereka.

Pertemuan terbaru mereka datang dalam satu kemenangan 2-0 ke atas 10 pemain Marseille ketika Richarlison yang penuh emosi telah membuka akaun golnya untuk pasukan London utara itu. Kemangkatan Ratu beberapa hari lalu telah bermakna bahawa perlawanan Liga Perdana ditangguhkan, memberikan Spurs sedikit rehat tambahan menjelang perlawanan ini.

 

Fakta Sporting VS Tottenham

  • Selain daripada dua perlawanan liga yang mereka telah tewas setakat ini, Sporting telah menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol sendiri dalam semua perlawanan mereka pada musim ini.
  • Tottenham hanya telah menjaringkan lebih daripada dua gol pada satu-satu masa dalam musim ini tetapi hanya Chelsea yang berjaya membolosi gawang mereka lebih daripada sekali dalam satu perlawanan setakat ini.
  • Ini akan menjadi perlawanan kompetitif yang pertama antara Sporting dan Tottenham. Walau bagaimanapun, pasukan daripada Portugal itu tidak pernah menang dalam enam pertemuan menentang pasukan Inggeris dalam Liga Juara-Juara.

 

Pemain-pemain yang perlu diberikan perhatian

  • Trincao telah mengagumkan untuk Sporting pada musim ini, dengan tiga gol merentasi semua pertandingan dan telah berada dalam senarai penjaring untuk mereka ketika menentang Frankfurt pada pembukaan pertandingan. Bekas pemain Wolves dan Barcelona itu akan berusaha untuk membuat satu pernyataan dan dia akan bersemangat untuk mencari gol sekali lagi.

  • Harry Kane adalah pemain berbahaya yang jelas untuk Tottenham, dengan sudah lima gol untuk namanya pada musim ini. Walau bagaimanapun, Richarlison akan berusaha untuk menjaringkan golnya ketika menentang Marseille pada kali terakhir dan telah dijangkakan akan bermula sekali lagi. Kepantasan pemain Brazil itu mungkin berguna ketika menentang sebuah pasukan Sporting yang baru-baru ini telah menemui solidariti di bahagian belakang.

 

Ramalan Sporting VS Tottenham

Sporting telah agak baik di tempat sendiri dalam perlawanan baru-baru ini, mengekalkan tiga rekod bersih tanpa dibolosi secara berturut-turut dan mereka akan berusaha untuk mencatat satu lagi keputusan positif di sini. Sebaliknya, Tottenham telah menyaksikan kurang daripada 2.5 gol yang dijaringkan dalam lima perlawanan terakhir mereka dan kekal tidak tewas merentasi semua pertandingan pada musim ini.

Kedua-dua pihak datang ke permainan ini dengan momentum yang baik dan merasakan satu peluang kerana pemenangnya boleh mengungguli kumpulan itu. Ia mungkin tidak semudah seperti yang telah dijangkakan tetapi kami menyokong pasukan Inggeris untuk meraih ketiga-tiga mata di sini.

Share.
Leave A Reply