Selepas kehilangan mata dalam perlawanan penting Merseyside ketika menentang Everton pada hujung minggu, Liverpool mempunyai satu lagi perlawanan yang sukar di hadapan mereka ketika mereka menentang Napoli dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara.

Kedua-dua pihak sudah mengenal dengan mendalam antara satu sama lain, setelah diletakkan dalam kumpulan Liga Juara-Juara yang sama dalam tiga daripada lima musim lalu.

Napoli telah mendapat lebih baik daripada pelawat mereka pada beberapa kali dan akan menyasarkan untuk melakukannya sekali lagi di Estadio Diego Armando Maradona.

Dalam satu gandingan sukar yang melihat Ajax dan Rangers sebagai dua pasukan yang lain, ia kelihatan seperti sekumpulan kematian tetapi kedua-dua Liverpool dan Napoli sedang dilihat sebagai ‘senjata terbaik’ dalam Kumpulan A. Jika kedua-dua pihak mempunyai rancangan untuk mengungguli kumpulan, mendapatkan mata maksimum di sini akan menjadi penting.

 

Panduan Formasi: Napoli

Napoli telah memanaskan badan menjelang perlawanan dengan Liverpool dengan cara yang positif, selepas meraih satu kemenangan 2-1 ketika menentang Lazio pada hujung minggu. Partenopei telah menikmati satu permulaan yang positif untuk kempen Serie A mereka dan mendapati diri mereka sebagai pendahulu bersama awal bersama juara bertahan AC Milan.

Walau bagaimanapun, Luciano Spalleti akan berasa bimbang dengan pergelutan pasukannya baru-baru ini di depan gawang. Satu keputusan seri 0-0 kepada Fiorentina telah disusuli dengan satu kebuntuan 1-1 dengan Lecce sebelum kemenangan semula ketika menentang Lazio pada hujung minggu lalo.

Pertemuan terakhir di antara kedua-dua pasukan pada tahun 2019 telah berakhir dengan satu keputusan seri 1-1 di Anfield dan Napoli akan menganggap mereka sekali lagi boleh mendapatkan sesuatu daripada perlawanan ini.

 

Panduan Bentuk: Liverpool

Liverpool telah tidak menikmati permulaan terbaik dalam kempen Liga Perdana dan sudah pun melihat cita-cita kejuaraan mereka telah dipersoalkan sejak awal lagi.

Reds sudah kehilangan mata ketika menentang Fulham dan Crystal Palace dan juga kalah kepada Manchester United. Walaupun kemenangan 9-0 mereka ke atas Bournemouth nampaknya telah menenangkan sedikit keadaan mereka, Reds telah agak bernasib baik untuk meraih satu kemenangan ke atas Newcastle dalam satu perlawanan dengan banyak kontroversi.

Menentang Everton pada kali terakhir, mereka adalah berada di tempat kedua terbaik untuk bahagian yang baik dalam permainan itu dan juga telah bernasib baik untuk pulang dengan satu mata.

Satu perjalanan ke Napoli adalah pertembungan yang agak sukar walaupun dalam keadaan lengkap dan Jurgen Klopp akan berhati-hati untuk daripada memulakan kempen Liga Juara-Juara mereka dengan satu kekalahan.

 

Ramalan

Napoli akan menyedari secukupnya terhadap permulaan Liverpool yang goyah pada musim ini dan akan mengharapkan peluang mereka untuk meraih satu kemenangan di halaman sendiri. Pasukan Itali tahu bagaimana untuk menang terutamanya terhadap pelawat mereka dan ideanya adalah untuk memanfaatkan dan mungkin menuntut satu gol awal untuk menjadikan Reds resah gelisah.

Bagi Liverpool, mereka kelihatan seperti kekurangan kesesuaian di atas padang pada ketika ini dan usaha mereka telah tidak dibantu oleh kecederaan pemain utama, khususnya di bahagian tengah. Darwin Nunez telah tidak menarik perhatian seperti yang dijangkakan manakala Mohamed Salah terus bergelut di depan gawang.

Pengakhirannya, ia boleh menjadi satu permainan dengan margin yang sangat kecil dan soal pihak mana yang menggunakan peluang mereka dengan lebih baik.

Napoli 1-1 Liverpool

Bawah 3.5 Gol

Napoli Handicap Asia +1.00

Share.
Leave A Reply