Fulham

Anak-anak buah Marco Silva sedang membuktikan bahawa mereka adalah sukar untuk dipatahkan bagi mana-mana lawan yang menghampiri mereka dalam kempen Liga Perdana ini.

Mereka adalah jauh berbeza daripada budak-budak hingusan biasa yang melantun masuk dan keluar dari divisyen pertama pada zaman dahulu. Ini semua adalah berkat keazaman Marco Silva untuk membina pasukan yang sangat kompetitif dengan pemain baru.

Penyerang bintang terkenal mereka, Aleksandr Mitrovic telah berada dalam prestasi yang cemerlang pada musim ini, penyerang Serbia itu telah meneruskan prestasi menjaringkan gol hebatnya dengan menjaringkan satu gol saguhati pada minit ke-83 ketika menentang Tottenham Hotspur.

Sebelum jaringannya, Spurs telah membuka tirai jaringan menerusi Pierre Emile Hojberg yang telah merembat dengan hebat pada separuh masa pertama, Harry Kane telah menggandakan jaringan dan Richarlison telah dinafikan gol pertamanya oleh VAR yang mungkin boleh menjadi gol yang ketiga.

Seterusnya untuk Fulham ialah satu perlawanan penting London yang lebih bersifat kekeluargaan, ketika mereka bertarung dengan rakan-rakan London Barat di Chelsea.

 

Chelsea

Blues kini sedang berada dalam satu keadaan yang sukar. Dari segi pertahanan, mereka telah menjadi kucar-kacir dan adalah ironis memandangkan sebahagian besar pelaburan mereka telah diarahkan ke bahagian itu.

Selepas hampir tidak terlepas daripada kehilangan mata di laman sendiri kepada West Ham United, Blues telah menuju ke Zagreb, Croatia untuk menentang Dinamo Zagreb dalam pertemuan pembukaan Liga Juara-Juara UEFA mereka.

Mereka telah dijangka untuk menggunakan kesempatan itu untuk mengalihkan perhatian mereka daripada masalah dalaman mereka. Walau bagaimanapun, ceritanya tetap sama dan mereka telah tewas dengan gol tunggal oleh Orsic.

Anehnya, pemilik baharu Todd Boehly telah memutuskan untuk memecat Thomas Tuchel hanya selepas 100 hari sejak dia mengambil alih pemilikan daripada Roman Abramovich.

Chelsea kini sedang dalam perbincangan untuk melantik bos Brighton, Graham Potter sebagai pengurus mereka yang seterusnya dan ia mungkin akan menjadi satu muka baharu di bangku pemain simpanan pada hari Sabtu.

 

Ramalan

Fulham 1-2 Chelsea

Bawah 3.5 Gol

Fulham Handicap Asia +1.50

Share.
Leave A Reply