Leicester City

Foxes kini sedang berada di dalam satu situasi yang teruk, dan masa terdesak memerlukan langkah terdesak.

Bentuk mengerikan pasukan Brendan Rodgers telah menyaksikan mereka hanya mengambil satu mata daripada enam perlawanan pembukaan mereka, dan dalam proses itu telah tewas lima perlawanan berturut-turut. Prestasi terburuk mereka sejak hari-hari terakhir Claudio Ranieri.

Walau bagaimanapun, prestasi azimat mereka Jamie Vardy sedang terbukti menjadi satu masalah besar di stadium King Power, kerana dia masih belum menemui jaringan dan dia kelihatan seperti tidak mampu buat masa ini.

Walaupun penamatnya semakin hampir untuk Brendan Rodgers dan ianya akan memerlukan satu keajaiban untuk memulihkan kemerosotan ini, mereka telah mempunyai satu peluang untuk memperbaiki keadaan apabila mereka menjadi tuan rumah kepada Steven Gerrard dan Aston Villa di King Power pada hujung minggu ini.

 

Aston Villa

Steven Gerrard telah mencabar anak-anak buahnya untuk keluar berjuang dan menunjukkan nilai mereka sebelum pertemuan mereka dengan juara bertahan, Manchester City.

Anak-anak buahnya telah mempamerkan semangat keberanian dan kemahuan untuk bukan sahaja menahan juara bertahan malah menghampiri untuk meraih satu kemenangan, terima kasih kepada satu rembatan menakjubkan oleh Philippe Countinho yang telah diketepikan oleh VAR secara tidak betul.

Erling Haaland telah membuka jaringan dengan gol ke-10nya pada musim ini. Walau bagaimanapun, satu jaringan oleh pemain Jamaica, Leon Bailey telah memastikan yang mata dikongsi sama rata pada masa sepenuh masa.

Seterusnya untuk Aston Villa ialah satu lawatan ke pasukan yang sedang bergelut, Leicester City, yang kini sedamg merosot di tangga tercorot.

 

Ramalan

Leicester city 1-2 Aston Villa

Lebih 1.5 Gol

Aston Villa Handicap Asia +1

Share.
Leave A Reply