Arsenal akan menjalani ujian besar yang pertama mereka pada musim ini apabila mereka menentang Manchester United di Old Trafford pada hari Ahad dan semua mata tidak sabar-sabar untuk melihat sama ada Mikel Arteta boleh mendalangi satu lagi. kemenangan.

Ramai yang mendakwa Gunners hanya sedang menduduki tangga teratas liga kerana perlawanan mereka setakat ini ‘boleh dimenangi’ dan tidak mencabar dalam apa cara sekalipun. Ironinya, Arsenal telah tidak dengan begitu mudah menghadapinya kerana mereka telah perlu menunjukkan ketabahan dan perwatakan yang sewajarnya untuk meraih kemenangan 2-1 berturut-turut ketika menentang Fulham dan yang terbaru ialah Aston Villa.

Bagi Manchester United, mereka telah bergelut pada permulaan musim ini tetapi mereka kini kelihatan seperti sebauh pasukan yang telah berubah sejak kemenangan mengejut mereka ke atas Liverpool. United juga telah menambah Casemiro dan Anthony dan kini kelihatan hebat di atas kertas.

Kemenangan 1-0 mereka ketika menentang Leicester City bermakna Red Devils kini naik ke tangga kelima dan mereka akan berfikir secara senyap bahawa mereka boleh menghentikan Arsenal di landasan mereka.

Buat masa ini, Gunners kekal sebagai pasukan yang perlu ditewaskan dan layak menduduki tangga teratas Liga Perdana.

 

Panduan Formasi: Manchester United

Selepas memulakan musim ini dengan satu kekalahan 2-1 kepada Brighton dab seterusnya disusuli dengan satu lagi kekalahan yang memalukan 4-0 di tangan Brentford, ramai yang telah menjangkakan bahawa perkara akan menjadi titik terendah untuk Manchester United tetapi satu kemenangan ke atas Liverpool nampaknya telah menjadi titik perubahan untuk musim mereka.

Tiga kemenangan daripada tiga perlawanan terakhir mereka pastinya telah dengan perlahan-lahan meningkatkan keyakinan mereka ketika satu lagi perlawanan besar menanti. United telah tidak kelihatan meyakinkan pada sepertiga terakhir masa perlawanan dan mereka mesti menyelesaikannya jika mereka berharap untuk mengambil sebarang mata dari Arsenal.

 

Panduan Formasi: Arsenal

Pasukan muda Arsenal kendalian Mikel Arteta terus menentang segala rintangan dan telah membuat tanggapan awal yang baik. Anda perlu kembali ke hampir dua dekad yang lalu untuk mencari pada kali terakhir Gunners telah memulakan satu kempen Liga Perdana dengan satu nada yang begitu positif.

Ketibaan Gabriel Jesus dan pengenalan William Saliba di bahagian pertahanan telah banyak mengubah Arsenal menjadi lebih baik tetapi apa yang agak ketara ialah saru perubahan dalam mentaliti.

Arsenal telah bertindak balas terhadap dibolos gol dengan golnya yang sendiri dan sudahpun bangkit dari ketinggalan untuk menewaskan Fulham pada musim ini, serta meraih satu lagi gol dalam masa 151 saat selepas dibolosi oleh Aston Villa pada pertengahan minggu.

Lima kemenangan daripada lima perlawanan menjadikan Gunners sebagai salah satu daripada tiga pasukan yang belum tewas pada musim ini tetapi bolehkah mereka mengekalkan persembahan itu dengan lebih lama? Old Trafford menimbulkan satu ancaman sebenar kepada jawapan itu.

 

Ramalan

Adalah mudah untuk melihat kepada prestasi dan pergi bersama Arsenal tetapi jauh dari mudah untuk memilih pasukan dari segi pemenang yang jelas. Diakui, The Gunners mempunyai momentum yang lebih baik pada masa ini tetapi mereka berdepan tugas berat untuk mencuba untuk menang di venue yang akan datang dengan suasana yang sengit; seperti yang dilihat oleh Liverpool.

Walau bagaimanapun, kekurangan rentak United di hadapan mungkin menjadi penghapusan mereka dan ia masih boleh menjadi satu permainan dengan margin yang sedikit.

Manchester United 1-2 Arsenal

Lebih 2.5 Gol

Arsenal Handicap Asia +1.00

Share.
Leave A Reply