Goodison Park akan menjadi tapak untuk perlawanan penting Merseyside yang pertama dalam kempen ini kerana edisi terbaharu saingan ini membuka lembaran yang baharu. Kedua-dua pasukan telah mengharungi permulaan yang sukar untuk kempen yang baharu ini tetapi kejutan jelas telah datang daripada Reds, yang mana telah bukan seperti kebiasaan mereka yang dominan dan terpaksa membatalkan keputusan, termasuk kali terakhir ketika menentang Newcastle.

Bagi Everton, mereka telah berjaya meloloskan diri daripada penyingkiran pada musim lalu dan nampaknya mereka masih boleh terperangkap dalam satu lagi pertempuran, selepas gagal mencatat satu kemenangan selepas lima perlawanan, dengan dua kekalahan dan tiga seri secara berturut-turut.

Liverpool adalah tidak syak lagi menjadi pilihan untuk memenangi perlawanan ini tetapi perlawanan ini adalah terkenal untuk menentang apa yang dijangkakan dan kita hanya boleh menunggu untuk melihat apa yang terjadi di Goodison Park.

 

Panduan Formasi: Everton

Toffees telah berada di landasan yang tepat untuk meraih kemenangan pertama mereka pada musim ini selepas Anthony Gordon mencatatkan satu penyudah cemerlang untuk memberikan mereka pendahuluan ketika menentang Leeds pada minit ke-17 pada kali terakhir pada malam Selasa.

Walau bagaimanapun, benteng pertahanan mereka yang goyah telah terbukti menjadi punca kehancuran mereka sekali lagi apabila mereka telah dibolosi melalui satu serangan Sinisterra sejurus selepas separuh masa kedua.

Kedua-dua pasukan telah cuba mencari satu gol pemenang tetapi ia telah terbukti gagal dan ia meletakkan Everton dan Frank Lampard kepada lima perlawanan tanpa sebarang kemenangan, selepas satu lagi kebuntuan.

 

Panduan Formasi: Liverpool

Liverpool mungkin telah meraih satu kemenangan dramatik ke atas Newcastle pada kali terakhir tetapi tulisannya cukup jelas di dinding dan fakta bahawa Reds telah menurunkan standard mereka setakat ini pada penggal ini.

Sudahpun keciciran mata ketika menentang Fulham serta satu kekalahan kepada Manchester United, Liverpool telah begitu panas dan dingin pada musim ini walaupun ianya telah diandaikan bahawa mereka telah kembali ke prestasi terbaik mereka selepas membelasah Bournemouth 9-0 pada hujung minggu lalu.

Ia telah terbukti terlalu teruja ketika menentang Newcastle kerana anak-anak buah Jurgen Klopp telah berada di tempat kedua terbaik pada beberapa kali dan telah bertuah apabila melihat gol kedua Aleksander Isak telah diketepikan kerana posisi yang tidak dibenarkan selepas pada mulanya memberikan pendahuluan kepada Magpies.

Akhirnya, Liverpool telah mampu menarik satu gol menerusi Roberto Firmino sebelum pemain gantian William Carvalho meraih satu gol yang menyayat hati ketika menentang Newcastle pada minit ke-98; betul-betul pada pengakhiran permainan.

Ramalan

Ianya adalah sangat mudah untuk menyokong Liverpool dan melihat mereka memenangi perlawanan ini dengan mudah, semata-mata kerana kehebatan serangan mereka dan kekurangan Everton di bahagian belakang. Pada hari yang baik, kami boleh meramalkan kemungkinan berlakunya satu keputusan di luar jangkaan di sini tetapi kami cuma tidak nampak perkara itu berlaku, walaupun di Goodison Park.

Reds telah menewaskan Everton di tempat sendiri dan di tempat lawan pada penggal lalu dan kami meramalkan edisi pertama perlawanan penting ini pada kempen 2022/23 untuk mengikuti satu arah yang sama – satu kemenangan yang selesa untuk Jurgen Klopp dan pasukannya.

 

Everton 0-3 Liverpool

Lebih 2.5 Gol

Liverpool Handicap Asia -1.00

Share.
Leave A Reply