Brighton

Seagulls yang setakat ini telah berprestasi tinggi dalam liga, telah dijangkakan untuk mengumpulkan mata maksimum atau sekurang-kurangnya satu mata daripada lawan mereka Fulham apabila mereka bertemu di Craven Cottage.

Walau bagaimanapun, ia telah bukan ditakdirkan untuk Graham Potter dan orang-orangnya kerana lawan mereka telah datang dengan semua senjata dan peluru mereka untuk menyekat semua yang dimiliki pasukannya.

Gol-gol itu telah mula masuk melalui azimat Fulham, Aleksandr Mitrovic yang mencecah gol ke-5nya pada musim ini. Tugas Brighton untuk kembali ke dalam permainan telah menjadi lebih sukar apabila Lewis Dunk memasukkan bola ke gawangnya sendiri untuk menggandakan pendahuluan West Londoners.

Walaupun satu penalti pada minit ke-55 oleh Alexis McAllister telah mengurangkan separuh defisit, ianya telah tidak mencukupi untuk mengutip satu mata di Fulham.

Brighton akan mengharapkan peluang mereka untuk kembali ke arah kemenangan apabila mereka menentang sebuah pasukan Leicester City yang sedang bergelut yang kini berada di tangga terbawah liga.

 

Leicester City

Foxes sedang berada di tangga terbawah dalam carta Liga Perdana selepas hanya memperoleh satu mata dalam lima perlawanan pertama mereka pada musim ini.

Pasukan itu telah kekurangan keyakinan dan penjualan beberapa pemain utama mereka telah banyak mengganggu keseimbangan di dalam pasukan itu.

Kekalahan mereka di laman sendiri kepada Manchester United pada baru-baru ini telah menguatkan lagi loceng penggera yang akan berbunyi di stadium King Power, dan jika Brendan Rodgers mahu mengekalkan jawatannya, dia perlu mencari resipi untuk menghentikan kekalahan ini.

Seterusnya untuk Foxes adalah satu perjalanan yang menakutkan ke Amex untuk menghadapi sebuah pasukan Brighton yang sedang berprestasi.

 

Ramalan           

Brighton 1-1 Leicester City

Bawah 2.5 Gol

Leicester Handicap Asia +1

Share.
Leave A Reply