Aston Villa

Villains telahpun tewas satu lagi perlawanan, dan tekanan benar-benar sedang berada pada tahap yang berbeza untuk pengurus Steven Gerrard.

Arsenal telah dahulu mendahului pada separuh masa pertama melalui satu serangan susulan oleh Gabriel Jesus, dan mereka telah dominan sepenuhnya pada separuh masa dan boleh menjaringkan lebih banyak gol.

Walau bagaimanapun, satu jaringan aneh dari sepakan sudut Douglas Luis menerusi rembatan sudut, telah memastikan Arsenal terpaksa menggali lebih dalam untuk memulihkan kelebihan menerusi Gabriel Martinelli yang sepatutnya telah menjaringkan gol pada separuh masa pertama.

Selepas tewas sekali lagi, Villa kini mengharungi permulaan terburuk mereka dalam satu kempen Liga Perdana sejak tahun 1997 dan Steven Gerrard sedang berjalan di atas tali yang tegang untuk dipecat jika keadaan berterusan dalam cara yang sama.

 

Manchester City

Citizens sedang berada pada tahap yang berbeza dalam hal penguasaan domestik. Pep Guardiola sentiasa mempunyai semua peralatan untuk membuka sebarang pertahanan yang ketat dalam liga, tetapi dia telah tidak mempunyai seorang pemburu gol yang konsisten untuk beberapa waktu sekarang.

Menandatangani Erling Haaland telah terbukti menjadi pukulan maut kerana pemain Norway itu nampaknya tidak boleh berhenti menjaringkan gol.

Gol ke-9 beliau dalam hanya lima perlawanan telah menjadi satu perbincangan utama dalam kemenangan 6-0 mereka ke atas pasukan Nottingham Forest yang menyedihkan.

Bolehkah sesiapa menghentikan Haaland pada masa ini? Jawapannya tidak buat masa ini.

 

Ramalan

Aston Villa 0-3 Manchester City

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Handicap Asian -2

Share.
Leave A Reply