Brentford

Bees sedang menjalani satu lagi musim yang tidak dapat dilupakan dalam Liga Perdana, dan kita semua boleh bersetuju bahawa dalam kes mereka, ia adalah ‘setakat ini baik-baik sahaja’.

Walaupun selepas tersungkur di Crystal Palace, semangat juang dan ketabahan mereka telah muncul apabila mereka telah mendapat satu mata yang tidak dijangka ketika menentang Eagles.

Mereka telah ketinggalan satu gol pada minit ke-59 hasil satu jaringan yang baik oleh Wilfred Zaha yang sedang berada dalam prestasi yang hebat di hadapan gawang dan kini telah menjaringkan gol kelimanya pada musim ini.

Walau bagaimanapun, beberapa tekanan lewat dan kesedaran taktikal yang hebat serta pertukaran daripada Thomas Frank telah membolehkan Bees mengasak dengan lebih tinggi dan Yoane Wissa telah melompat yang paling tinggi untuk menanduk masuk satu gol untuk pasukannya kembali ke dalam permainan pada minit ke-88 untuk memulihkan keseimbangan.

Seterusnya bagi Brentford ialah satu perlawanan di tempat sendiri menentang Leeds yang juga terpaksa bangkit dari ketinggalan satu gol untuk mendapatkan satu keputusan seri.

 

Leeds United

Di bawah Jesse Marsch, Lilly Whites sedang menikmati satu nafas baru dan peminat kini menyukainya.

Kadar kerja, latihan hantaran dan kerja berpasukan dari pasukan ini adalah cukup mengagumkan dan memandangkan penghijrahan beberapa pemain terbaik mereka semasa jendela perpindahan, pengambilan baharu tidak kurang daripada yang terbaik.

Mereka telah menjadi tuan rumah kepada Everton dalam satu perlawanan yang sentiasa mencabar ketika menentang pasukan yang belum mencatat kemenangan pertama mereka pada musim ini. Walaupun Anthony Gordon telah menembusi Toffees terlebih dahulu pada separuh masa pertama, sikap jangan cakap jangan, telah menyaksikan pasukan itu bangkit melalui satu penyudah yang hebat oleh pemain baru, Luis Sinisterra.

Pemain Colombia itu telah merembat bola sedemikian rupa sehingga penjaga gol telah dibiarkan berakar di tempat asalnya. Seterusnya untuk Leeds ialah satu perjalanan sukar ke London untuk menghadapi sebuah pasukan Brentford yang telah dilatih dengan baik.

 

Ramalan

Brentford 2-1 Leeds United

Lebih 1.5 Gol

Brentford Handicap Asia +1

Share.
Leave A Reply