Manchester City

Buat kali kedua berturut-turut, Manchester City telah bangkit daripada ketinggalan dua gol dan kali ini, mereka menunjukkan sebab mengapa mereka adalah juara bertahan di England.

Crystal Palace dan Patrick Vieira telah menyangka bahawa mereka sedang dalam perjalanan untuk mengadakan satu lagi keputusan luar jangkaan yang terkenal ketika menentang City tetapi Erling Haaland telah mempunyai rancangan lain dalam fikirannya ketika dia telah mencipta satu hatrik cemerlang untuk melihat Citizens menang menerusi jaringan 4-2.

Satu jumlah enam gol dalam empat perlawanan Liga Perdana pertamanya telah menyaksikan dia menyamai rekod yang hanya dipadankan dengan Sergio Aguero dan kita hanya boleh bayangkan berapa banyak lagi rekod yang akan dipecahkannya pada kadar ini.

Selepas perlawanan itu, Guardiola telah menyifatkan Haaland sebagai ‘dilahirkan untuk menjaringkan gol’, dengan pemain Norway itu sudahpun mempertaruhkan tuntutan awal untuk anugerah Kasut Emas.

 

Nottingham Forest

Ianya telah menjadi satu pembaptisan api untuk Nottingham Forest yang telah terpaksa berhadapan dengan pasukan teratas dalam perlawanan pembukaan mereka. Satu kekalahan 2-0 kepada Tottenham pada kali terakhir mungkin merupakan cara paling teruk untuk membuat persediaan apabila mereka pergi ke halaman juara bertahan itu, yang telah kelihatan cergas dan sedang mula melakukan pecutan penuh di hadapan.

Erling Haaland akan menyertai perlawanan ini dengan penuh keyakinan selepas hatrik pertamanya dalam Liga Perdana dan kita boleh melihat perlawanan ini hanya boleh berjalan ke satu arah.

 

Ramalan

Manchester City 4-0 Nottingham Forest

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Handicao Asia -2.00

Share.
Leave A Reply