Arsenal

Ia adalah jauh daripada satu kemenangan yang mudah kerana Arsenal telah terpaksa bangkit dari ketinggalan di Emirates untuk merampas satu kemenangan ke atas Fulham.

Gunners telah datang ke dalam permainan dengan penuh keyakinan dan telah sangat diharapkan untuk mengalahkan saingan London mereka. Skuad kendalian Mikel Arteta telah banyak bercakap tetapi kekurangan konsentrasi daripada Gabriel Magalhaes telah membolehkan Oleksandr Mitrovic untuk memanfaatkan peluang dan memberikan pelawat mendahului pada separuh masa kedua.

Kapten Arsenal, Martin Odegaard tidak lama kemudian telah menyamakan kedudukan selepas dia telah bernasib baik untuk melihat percubaannya melayang ke dalam gawang Bernd Leno. Vilian tidak lama kemudian telah menjadi wira kerana Gabriel adalah yang paling cepat bertindak di dalam petak untuk memastikan satu kemenangan 2-1 untuk pasukan London Utara itu.

Kami telah menulis bahawa Arsenal boleh memenangi liga pada musim ini dan mereka sedang berada di puncak liga selepas empat perlawanan sebagai satu-satunya pasukan yang tidak pernah tewas. Anda boleh membuat apa yang anda fikirkan kerana Gunners kini akan cuba mengekalkan rekod kemenangan mereka ketika menentang Aston Villa arahan Steven Gerrard.

 

Aston Villa

Satu lagi kekalahan mengejut telah menyaksikan Aston Villa meneruskan permulaan buruk mereka ke musim Liga Perdana 2022/23. Ramai yang telah menjangkakan bahawa Villains akan meraih satu kemenangan di laman sendiri ketika menentang sebuah pasukan West Ham yang sama-sama sedang bergelut tetapi Hammers telah meraikan perlawanan Liga Perdana yang ke-1000 mereka dengan satu kemenangan 1-0, mencatatkan perlawanan liga kelima berturut-turut menentang tuan rumah dan mencatatkan mata pertama mereka pada musim 2022/23 pada percubaan keempat.

Kebanyakkan perjuangan Villa telah datang ke hadapan kerana mereka hanya berjaya menjaringkan tiga gol pada musim ini, menjadikan mereka salah sebuah pasukan yang mendapat markah rendah pada musim ini. Mereka akan menghadapi tentangan yang lebih hebat ketika mereka menentang pendahulu awal liga iaitu Arsenal yang kelihatan berkeyakinan tinggi pada masa ini.

 

Ramalan

Arsenal 2-0 Aston Villa

Lebih 1.5 Gol

Arsenal Handicap Asia -1.00

Share.
Leave A Reply