Southampton

Saints telah berada di tempat yang baik sebelum lawatan Manchester United ke pantai Selatan. Mereka telah mendapat untung besar di Leicester ihsan sepasang jaringan cemerlang oleh Che Adams.

Walau bagaimanapun, ia adalah satu cerita yang berbeza pada hari Sabtu apabila mereka telah bertemu dengan satu pasukan Manchester United yang telah diremajakan.

Manchester United telah baru sahaja meraih satu kemenangan yang sangat penting ketika menentang musuh abadi Liverpool dan peningkatan keyakinan daripada kemenangan itu adalah pasti akan bergema di Southampton.

Walau bagaimanapun, ia jauh daripada satu urusan yang mudah kerana kedua-dua pihak telah membuat ancaman dan telah mempunyai peluang yang sangat baik untuk menjaringkan gol dan menang. Ia telah memerlukan satu sepakan jarak jauh yang hebat daripada Bruno Fernandes untuk memenangi perlawanan itu untuk Red Devils.

Saints akan cuba bangkit semula kerana mereka sekali lagi akan menjadi tuan rumah kepada gergasi lain dalam bentuk Chelsea.

 

Chelsea

Blues telah mengalami beberapa minggu yang sukar di dalam dan di luar padang dan mereka telah pergi ke perlawanan menentang Leicester untuk mendapatkan sedikit keselesaan segera.

Dalam perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, mereka telah dimalukan oleh sebuah pasukan Leeds yang hebat dan kad merah yang telah dilayangkan kepada Kalidou Koulibaly telah menambahkan lagi kesengsaraan mereka dan telah memastikan mereka tidak mempunyai seorang bek tengah senior ketika menentang Leicester City.

Dalam satu perlawanan yang sangat tegang ketika menentang Foxes, Connor Gallagher telah dibuang padang pada awal waktu dan telah meletakkan pasukannya dalam bahaya sekali lagi. Walau bagaimanapun, satu persembahan inspirasi Raheem Sterling telah menyaksikan Chelsea merampas tiga mata oleh kerana sepasang jaringan cemerlangnya.

Mereka akan bertandang ke Southampton tanpa dua pemain utama tetapi dengan penuh keyakinan, dan kembalinya pengurus mereka ke garisan tepi.

 

Ramalan

Southampton 1-3 Chelsea

Lebih 2.5 Gol

Chelsea Handicap Asian -1.00

Share.
Leave A Reply