Masalah Manchester United di bahagian tengah telah didokumentasikan dengan baik selama hampir sedekad sekarang. Walaupun tidak boleh dinafikan bahawa setiap kawasan padang kelihatan kosong dan uzur di Old Trafford, tiada kawasan yang memerlukan perhatian yang lebih selain daripada bahagian tengah padang.

Sejak pemerintahan Jose Mourinho di kelab itu, mereka telah terpaksa menyaksikan pasukan mereka bergantung kepada dua pemain tengah pertahanan untuk memegang kuasa; terutamanya Scott Mctominay dan Fred.

Kedua-dua pemain itu dalam hak mereka sendiri membawa beberapa bentuk fizikal dan pememanduan ke United, tetapi kekurangan ketepatan hantaran dan kreativiti mereka adalah masalah besar dan ia jauh mengatasi apa sahaja hadiah yang mereka tawarkan kepada kelab itu.

Fred, yang telah ditandatangani dalam satu perjanjian mega yang bernilai sehingga £52 juta, telah secara besar-besaran tidak konsisten sejak ketibaannya dari Shakhtar Donetsk. Walau bagaimanapun, kadar kerjanya tidak boleh dipersoalkan. Cabaran utama bagi pemain Brazil itu ialah kelembapan pergerakannya, ketidakupayaannya untuk mengawal dan menentukan corak permainan serta mencipta peluang untuk pemain penyerangnya.

Walau bagaimanapun, rakan sejawatannya dari Scotland jauh lebih difitnah. Scott Mctominay yang merupakan seorang graduan akademi terkenal Manchester United, telah menunjukkan bahawa dia mempunyai semangat dan keinginan untuk berada di kelab itu, tetapi malang baginya kerana kualiti dan kemampuannya adalah masih tidak mencukupi untuk kebanyakan penyokong dan pakar.

Manchester United telah mengejar atau masih sedang mengejar pemain pilihan pertama Ten Hag: Frenkie De Jong. Pemain Belanda itu dipercayai mempunyai semua kualiti yang diperlukan untuk berjaya di kelab itu dan yang paling pentingnya ialah dia adalah satu peningkatan pada dua pilihan semasa mereka. Walau bagaimanapun, satu perjanjian kelihatan lebih kepada tidak mungkin pada masa sekarang kerana desakan beliau untuk kekal di kelab itu.

Casemiro sedang dilihat sebagai salah seorang yang terbaik dalam kedudukannya pada hari ini di peringkat dunia dan pencapaian serta rekodnya bercakap untuknya.

Walaupun satu persepsi yang munasabah mengenai perjanjian itu ialah Man United telah terdesak untuk mendapatkan perlindungan yang berkualiti dan memandangkan perjanjian De Jong sedang kelihatan agak tidak mungkin, satu tawaran yang menarik untuk menggoda pemain Brazil itu adalah laluan seterusnya.

Ianya tidak menghairankan untuk melihat Man Utd membelanjakankan wang tunai yang banyak untuk mendapatkan kualiti tulen di tengah-tengah padang selepas persembahan lesu mereka dalam dua perlawanan pertama pada musim ini. Pertunjukan yang telah menyaksikan mereka tewas kepada Brighton dan Brentford, dibolosi dengan enam gol dan hanya menjaringkan satu. Perkara ini telah tidak dijangkakan.

Dalam artikel ini, kita akan melihat dengan baik kepada perjanjian yang akan menyaksikan pemain Brazilyang berusia 30 tahun itu menyertai United, kebaikan dan keburukan perjanjian itu dan apa yang boleh diharapkan oleh Man United daripadanya pada masa hadapan.

 

 Positif dalam perjanjian ini

Adalah selamat untuk mengatakan bahawa ini adalah satu tawaran yang sangat baik untuk semua pihak yang terlibat. Real Madrid akan mendapat wang tunai yang sangat baik untuk seorang pemain yang berusia 30-an, United akan mendapat seorang pemusnah yang mantap yang mempunyai sepasang gol atau banyak gol dalam dirinya ditambah lagi dengan dia adalah peningkatan besar pada apa sahaja yang mereka ada pada masa ini. Pemain berkenaan juga akan mendapat kenaikan gaji yang besar daripada gajinya sebelum ini di Madrid.

Casemiro perlu bermain dengan lebih banyak perlawanan untuk meningkatkan peluangnya untuk ke Qatar dan, kemasukan Camavinga dan Tchoameni pasti akan menghalang kemungkinannya kerana Real Madrid sedang membina untuk membina masa depan.

Manchester United memerlukan Casemiro lebih daripada dia memerlukan mereka. Mereka kini sedang ketandusan idea, kehabisan semangat dan bahagian tengah itu memerlukan seseorang untuk membawa permainan ke pihaknya dan melakukan sesuatu. Casemiro ialah lelaki anda untuk sepanjang musim bagi aktiviti sedemikian.

United telah melepaskan sejumlah besar pemain tengah dan mereka sangat memerlukan lebih banyak pemain di kawasan itu. Mendapatkan Casemiro pada pendapat kami adalah sama dengan dua pemain tengah yang berkualiti tulen. Dia adalah baik sebegitu.

 

Negatif dalam perjanjian

Keadaan yang sangat terdesak Manchester United telah sentiasa menyebabkan mereka membelanjakan sejumlah besar wang, kerana kelab-kelab yang lain akan melihat mereka sebagai satu peluang untuk mendapatkan sejumlah wang tunai yang banyak sekarang. Kekurangan persediaan dalam jendela perpindahan adalah sesuatu yang menakjubkan dan buruk.

Casemiro sedang berusia 30 tahun dan akan mencecah 31 tahun pada akhir tahun ini, dia adalah bertaraf dunia dan boleh melakukan segala-galanya di atas padang tetapi nilainya bukan £70 juta. Boleh dikatakan bahawa United telah terlebih membayar sekali lagi untuk seorang pemain.

Walaupun dia telah menghabiskan beberapa tahun di peringkat tertinggi di Sepanyol, dia tidak pernah bermain di dalam Liga Perdana. Apa yang boleh dikatakan ialah dia akan menyesuaikan diri dengan cepat kerana dia sedang dilihat sebagai saru pembetulan yang cepat kepada kekacauan yang semakin meningkat? Malah untuk menobatkannya, dia bukanlah pilihan pertama Ten hag, jadi apa yang boleh dikatakan ialah dia boleh bermain bola sepak yang dimahukan oleh pengurus Belanda itu?

Walaupun kami menjangkakan United akan bertambah baik dengan pembelian ini, pembentukan daripada saga De Jong membuatkan satu ejekan bukan sahaja kepada perjanjian itu tetapi kepada seluruh kelab itu.

 

Apa yang boleh kita harapkan daripada Casemiro dan bagaimana dia sesuai?

Satu perkara yang pasti, United akan mendominasi lebih banyak perlawanan di bahagian tengah, terima kasih kepada campur tangan ini. Mereka akan menjadi lebih agresif dan jika Fred bekerjasama dengan lelaki senegaranya, ianya boleh dikatakan yang kita boleh melihat seorang Fred yang lebih baik kerana dia kelihatan lebih berkesan ke hadapan daripada ke belakang.

Casemiro adalah terkenal dengan kecekalan dan keagresifannya yang merupakan alat yang penting untuk berjaya dalam liga seperti Liga Perdana. Walaupun dia mempunyai kecenderungan untuk melakukan kesalahan yang terburu-buru dan tidak perlu, keupayaannya untuk membatalkan pemain utama dalam permainan adalah tiada duanya.

Dengan kehadirannya di dalam pasukan itu, kita hampir pasti sama ada Fred atau Mctominay akan duduk di bangku simpanan untuknya. Dia akan menapis bahagian pertahanan United dan memberi ruang kepada pemain seperti Christian Eriksen dan Bruno Fernandes untuk berkeliaran ke hadapan tanpa memikirkan apa yang sedang berlaku di belakang mereka.

Ringkasnya, Casemiro adalah seorang pemain yang hebat dan kedatangannya ke Manchester United sedang dilihat sebagai satu campur tangan besar dalam apa yang ternyata satu perkara memalukan yang besar untuk sebuah kelab sebesar Manchester United. Walaupun dia akan berkesan, soalan yang halus adalah untuk berapa lama?

Share.
Leave A Reply