Southampton

Saints sedang secara beransur-ansur meningkatkan rentak dalam Liga Perdana. Selepas satu permulaan musim yang kurang memberangsangkan, anak-anak buah Ralph Hassenhutl akhirnya telah mendapat kemenangan pertama mereka walaupun di Stadium King Power.

Sebelum perjalanan mereka ke Leicester, mereka telah tidak pernah menang dalam dua perlawanan pertama mereka. Pertemuan pertama mereka telah menyaksikan mereka dibelasah 4-1 oleh Spurs, manakala mereka telah terpaksa berjuang daripada ketinggalan dua gol untuk menyelamatkan satu mata di tempat sendiri ketika menentang Leeds.

Walau bagaimanapun, dalam kes ini walaupun selepas ketinggalan terlebih dahulu terima kasih kepada satu sepakan percuma yang cemerlang oleh James Maddison, satu persembahan inspirasi oleh Che Adams yang telah menjaringkan sepasang gol telah menyaksikan mereka memenangi perlawanan pertama pada musim ini.

Mereka akan menjadi tuan rumah kepada sebuah pasukan Manchester United yang berjaya, yang akan berkembang dengan penuh keyakinan selepas mengalahkan Liverpool.

 

Manchester United

Manchester United telah tidak dijangka akan beraksi pada tahap yang tinggi seperti yang telah mereka lakukan pada hari Isnin. Pasukan itu telah koma selepas tewas 4-0 kepada Brentford.

Walau bagaimanapun, Erik Ten Hag telah berjaya menyelamatkan keadaan dan telah membuat beberapa hebahan yang besar untuk menimbulkan kekecohan di media.

Hebahan itu telah membuahkan hasil dan terima kasih kepada satu persembahan yang berdaya tahan sepanjang masa, United telah menewaskan sebuah pasukan Liverpool yang lemah di Old Trafford menerusi jaringan 2-1. Gol-gol itu telah dijaringkan oleh Jadon Sancho dan Marcus Rashford.

 

Seterusnya untuk Red Devils adalah satu perjalanan yang menakutkan ke tanah suci Saints, yang akan menjadi satu ujian terhadap kesabaran dan kualiti.

 

Ramalan

Southampton 1-3 Man United

Lebih 2.5 Gol

Manchester United Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply