Chelsea

Blues akan dibiarkan bingung tentang bagaimana mereka telah membiarkan diri mereka tersungkur di jalan Elland pada hari Ahad.

Walaupun memulakan musim dengan keputusan yang positif, persembahan pemain-pemain telah agak mengecewakan dan tidak konsisten.

Tanpa mengira kepada berapa banyak wang tunai yang telah mereka keluarkan untuk mendapatkan beberapa sasaran utama dalam jendela perpindahan, nampaknya terdapat masalah baharu untuk Thomas Tuchel dan anak-anak buahnya.

Kekalahan 3-0 mereka di Leeds adalah satu satu kejutan yang menyakitkan untuk kembali ke realiti. Kekurangan organisasi, injap penyerang dan keinginan pasti telah mengejutkan Tuchel sehingga ke tulangnya. Dia pastinya mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan untuk mengembalikan pasukan ini ke landasan yang betul.

Mereka seterusnya akan mengalu-alukan satu pasukan Leicester yang sangat menyedihkan tanpa pemain baru Kouilbaly yang telah dibuang padang di Leeds.

 

Leicester City

Ianya adalah sukar untuk memahami apa yang sedang berlaku di King Power. Kelab itu telah membisu secara berbahaya dalam pasaran perpindahan dan beberapa pemain utama mereka dikhabarkan akan menuntut untuk keluar.

Walau bagaimanapun, permulaan musim mereka adalah setidak-tidaknya agak mengerikan untuk dikatakan. Walaupun menganugerahkan satu kontrak baharu kepada penyerang bintang Jamie Vardy pada minggu lalu, pasukan itu memerlukan penyerang dan badan baharu di bahagian pertahanan. Kekalahan mereka di tempat sendiri kepada Southampton setidak-tidaknya membuktikan perkara itu.

Dua gol yang diambil dengan baik daripada Che Adams kelahiran Leicester sudah memadai untuk Saints meraih tiga mata.

Seterusnya untuk Foxes adalah satu perjalanan ke London untuk menghadapi sebuah pasukan Chelsea yang telah cedera, sakit akibat daripada satu kekalahan yang memalukan di tangan Leeds.

 

Ramalan

Chelsea 2-0 Leicester City

Lebih 1.5 Gol

Chelsea Handicap Asia -1.00

Share.
Leave A Reply