Manchester City

Citizens sedang berada dalam prestasi biasanya dan telah menjangkakan prestasi cemerlang mereka setakat pada musim ini, dan telah dijangkakan untuk mendapat tiga mata di taman St James apabila mereka pulang ke Newcastle United.

Walau bagaimanapun, itu telah tidak menjadi kenyataan kerana Magpies datang dengan senjata dan peluru yang mencukupi untuk mengalahkan apa jua senjata yang dimiliki Man City dan mereka telah melakukannya dengan baik.

Pesta gol telah dimulakan dengan Ilkay Gundogan membuat satu hantaran lintang membelah pertahanan, satu gol yang indah yang telah disempurnakan dengan satu penyudah oleh Miguel Almiron yang telah mendapat manfaat daripada satu hantaran silang hebat daripada Saint-Maximin.

Yang terakhir adalah satu ancaman yang berterusan kepada City dan ketidakupayaan mereka untuk mengawalnya telah mengakibatkan gol kedua daripada Callum Wilson sebelum satu sepakan percuma yang hebat oleh Kieran Trippier yang telah menjadikannya kepada kedudukan 3-1. Walau bagaimanapun, jaringan daripada Erling Haaland dan Bernardo Silva sudah memadai untuk City mencuri satu mata daripada Newcastle.

Keputusan seperti itu menunjukkan mengapa City adalah juara bertahan, meningkatkan keupayaan untuk mengutip mata walaupun pada hari-hari buruk mereka.

 

Crystal Palace

Eagles telah terbang tinggi setakat ini pada musim ini. Selepas satu kekalahan 2-0 yang mengecewakan di tempat sendiri kepada Arsenal, mereka telah bangkit untuk mengambil satu mata daripada Liverpool di Anfield dan mengalahkan Aston Villa.

Aston Villa telah membuka tirai jaringan menerusi Ollie Watkins, tetapi telah disamakan kembali oleh Wilfred Zaha. Pemain Ivori itu, yang telah mempunyai sepasang jaringan dalam permainan itu, telah meriah di sepanjang perlawanan. Perlawanan itu telah dimuktamadkan dengan satu gol yang baik daripada Mateta yang telah mendapat manfaat daripada satu hantaran silang yang indah daripada Mitchell.

Seterusnya bagi Patrick Vieria ialah satu perjalanan sukar ke Manchester untuk menentang juara bertahan itu.

 

Ramalan

Manchester City 3-0 Crystal Palace

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply