Brentford

Bees telah berada di tahap yang tinggi selepas merobohkan Manchester United 4-0 di laman sendiri dua hari lalu, dan telah dilihat sebagai pilihan yang sedikit untuk menentang Fulham.

Walau bagaimanapun, keadaan telah tidak berjalan mengikut perancangan untuk Thomas Frank dan anak-anak buahnya.

Reid telah membuka jaringan untuk Fulham dalam masa kurang daripada 60 saat dengan satu penyudah yang baik. Manakala jaringan telah digandakan pada minit ke-20 oleh Joao Paulinha dengan satu lagi penyudah yang baik.

Walau bagaimanapun, Bees telah melawan kembali melalui Nordsgaard dan azimat Ivan Toney. Walau bagaimanapun, ia telah terbukti gagal apabila penyerang Serbia, Aleksandr Mitrovic telah menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-90.

Seterusnya untuk Brentford ialah satu perlawanan di tempat sendiri menentang pasukan Everton yang terdesak.

 

Everton

Toffees nampaknya telah meneruskan dari tempat mereka berhenti pada musim lalu. Selepas hampir-hampir tidak melepaskan diri dari kawasan penyingkiran pada kali terakhir, seseorang akan menjangkakan satu percubaan terdesak dari Everton untuk menyelamatkan keadaan dan menyelesaikan masalah. Walau bagaimanapun, sebaliknya berlaku di sini.

Frank Lampard dan anak-anak buahnya masih belum menang dalam Liga Perdana pada musim ini dan baru sahaja mampu meraih satu mata setakat ini.

Satu-satunya mata mereka adalah pada pertemuan terakhir mereka di tempat sendiri ketika menentang Nottingham Forest, yang telah terlebih dahulu mendahului hasil daripada satu rembatan oleh Ben Johnson. Walau bagaimanapun, satu gol penyamaan lewat daripada Demarai Gray telah menjadi penyelamat Lampard dan anak-anak buahnya.

Seterusnya adalah satu perjalanan ke London untuk menghadapi Brentford dalam apa yang berpotensi menjadi satu ujian yang berat untuk Toffees.

 

Ramalan

Brentford 2-1 Everton

Lebih 1.5 Gol

Everton Handicap Asia +1.00

Share.
Leave A Reply