Arsenal

Arsenal adalah satu pasukan yang perlu dikalahkan pada masa ini, dengan Gunners bermain dengan penuh bakat dan keyakinan. Satu kemenangan 3-0 ke atas Bournemouth di Stadium Vitality pada kali terakhir bermakna Arsenal adalah satu-satunya pasukan yang telah mencatatkan tiga kemenangan daripada tiga perlawanan di dalam kempen Liga Perdana 2022/23.

Anda perlu kembali ke tahun 2004 untuk mencari pada kali terakhir Gunners mencapai satu permulaan yang positif untuk kempen pembukaan mereka. Mereka telah menduduki tempat kedua pada musim itu jadi apakah kemungkinannya untuk mereka mengulangi pencapaian itu.

Pemain baru Gabriel Jesus telah menawarkan kepada Arsenal dengan satu dimensi baharu dalam serangan manakala pengenalan William Saliba nampaknya telah mengukuhkan barisan belakang The Gunners. Selepas mengekalkan dua keputusan bersih tanpa dibolosi daripada tiga perlawanan, Mikel Arteta akan menyukai pasukannya untuk meraih satu lagi kemenangan dan mungkin satu lagi keputusan bersih ketika menentang Fulham yang baru sahaja dinaikkan taraf.

 

Fulham

Fulham yang baru sahaja dinaikkan taraf telah melebihi jangkaan setakat ini dan masih belum tewas dalam perlawanan Liga Perdana pada musim ini.

Mendapat satu mata ketika menentang Liverpool pada hari pembukaan nampaknya telah memberikan keyakinan kepada mereka dengan baik, kerana mereka telah menuntut satu mata ketika menentang Wolves dalam perlawanan seterusnya. Mereka telah tidak bernasib baik kerana tidak menuntut ketiga-tiga mata kerana Aleksandr Mitrovic telah terlepas satu peluang sepakan penalti.

Pada kali terakhir ketika menentang Brentford, Cottagers akhirnya telah meraih kemenangan pertama mereka dalam kempen itu dalam satu kemenangan 3-2 di laman sendiri. Satu gol lewat daripada Mitrovic telah terbukti menjadi perbezaan dan membuatkan Scott Parker benar-benar gembira.

Fulham akan datang ke perlawanan ini dengan penuh keyakinan tetapi mereka mungkin akan dikejutkan oleh pasukan Arsenal yang dominan.

 

Ramalan

Arsenal 3-0 Fulham

Lebih 2.5 Gol

Arsenal Handicap Asia -1.50

Share.
Leave A Reply