West Ham

Selepas kekecewaan mereka di stadium City Ground, David Moyes dan anak-anak buahnya kini mesti menumpukan sepenuh perhatian mereka kepada satu lagi tentangan yang sukar daripada Brighton and Hove Albion.

Pada kali terakhir, Hammers telah mengalami satu tamparan hebat apabila mereka telah tewas dengan satu gol tunggal di Nottingham Forest.

Mereka pastinya mengutuk nasib mereka kerana semua percubaan mereka untuk menjaringkan gol adalah sia-sia kerana Dean Henderson bersama-sama dengan palang sangat kuat pada hari itu.

Gol tunggal daripada Taiwo Awoniyi sudah memadai untuk menyaksikan pasukan yang baru dinaikkan taraf itu mendapat gol Liga Perdana pertama mereka sejak tahun 1999 dan mengutuk West Ham di atas kekalahan kali kedua berturut-turut tanpa menjaringkan gol.

 Hammers akan berharap untuk menjadi lebih tajam di depan gawang kerana mereka mengalu-alukan sebpasukan Brighton yang sangat teratur, yang telah menewaskan Manchester United pada musim ini.

 

Brighton

Brighton telah memulakan musim ini dengan bergaya apabila mereka meredupkan cahaya Manchester United yang datang pada musim ini.

Graham Potter dan anak-anak buahnya telah perlahan-lahan tetapi tegas untuk mengukuhkan diri mereka sebagai salah satu pasukan yang kuat dan stabil dalam liga dengan persembahan yang konsisten dan gaya permainan mereka yang segar.

Walau bagaimanapun, hujung minggu lalu telah bukan untuk Seagulls, kerana mereka elah gagal menjaringkan gol ketika menentang Newcastle dalam perlawanan pertama mereka di laman sendiri pada musim ini.

Mereka akan pergi ke London Timur untuk mencuba dan menambah kesengsaraan David Moyes dan Hammersnya apabila mereka bertembung pada hujung minggu ini.

 

Ramalan

West Ham 1-1 Brighton

Gol Bawah 2.5

West Ham Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply