Leeds United

Selepas kehilangan beberapa pemain terbaik mereka dan hampir tersingkir pada musim lalu, anda akan dimaafkan kerana menjangkakan Leeds memulakan musim dengan buruk.

Walau bagaimanapun, sebaliknya yang telah berlaku. Pasukan putih Lilly kelihatan lebih hebat dan persembahan mereka ketika menentang Wolves dan Southampton adalah satu petunjuk niat pada musim ini.

Walaupun ketidakmampuan mereka untuk mendapatkan 3 mata dalam perlawanan terakhir mereka di Southampton adalah satu masalah dan semestinya membimbangkan Jesse Marsch, dia akan berasa selesa dalam prestasi keseluruhan pasukan itu.

Seterusnya ialah satu perlawanan sengit menentang Chelsea. Blues, yang pada masa ini mesti berasa telah dirompak daripada kemenangan ketika menentang Spurs akan berusaha untuk kembali ke landasan ketika menentang Leeds.

 

Chelsea

Blues akan berusaha untuk menyalurkan beberapa keluhan mereka terhadap pengadil Anthony Taylor ke perlawanan seterusnya di Leeds. Chelsea pasti merasakan keputusan pengadil telah bertentangan dengan mereka, dengan kedua-dua gol Tottenham mempunyai kontroversi yang berpusat di sekelilingnya.

Satu serangan hebat oleh Kalidou Kouilibaly adalah yang paling tidak sepatututnya mereka terima selepas satu persembahan yang dominan pada separuh masa pertama.

Walaupun Pierre Emille Hojberg telah menjaringkan satu gol penyamaan kontroversi, mereka telah bangkit semula melalui Reece James hanya untuk dikejutkan oleh satu lagi gol kontroversi oleh Harry Kane. Perlawanan itu juga telah bertukar ganas kerana kedua-dua pengurus hampir bergaduh antara satu sama lain dan kemudiannya dilayangkan kad merah dan telah didakwa atas kelakuan tidak wajar oleh FA.

Jika Chelsea mahu membetulkan sedikit kesilapan mereka ketika menentang Spurs, mereka pastinya perlu lebih klinikal dan tegas di Elland Road.

 

Ramalan

Leeds 1-3 Chelsea

Lebih 2.5 Gol

Chelsea Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply