Tottenham

Spurs telah agak bernasib baik untuk mencatatkan satu keputusan seri daripada pertemuan mendebarkan mereka dengan Chelsea di Stamford Bridge.

Chelsea telah menyemarakkan perlawanan fiesta penting dengan satu sepakan lambung yang hebat daripada Kalidou Koulibaly dari sepakan sudut Cucurella. Walau bagaimanapun, satu gol kontroversi daripada Hojberg bukan sahaja telah menyamakan kedudukan tetapi menyebabkan pertembungan pihak pengurusan di garis tepi padang.

Blues yang menyangka mereka telah mencuri kemenangan menerusi Reece James, telah dikejutkan dengan satu tandukan pada minit ke-96 oleh Harry Kane.

Gol itu turut diselubungi kontroversi apabila Christian Romero telah dilihat menarik rambut Marc Cucurella.

Tottenham telah menunjukkan kekurangan corak dan kualiti secara keseluruhan dalam perlawanan penting itu, lebih membimbangkan lagi ialah ketidaklihatan Heung Min-Son semasa perlawanan itu.

Seterusnya bagi Spurs adalah satu perlawanan sengit menentang sekumpulan Wolves yang sedang kelaparan yang akan kemaruk darah selepas permulaan buruk mereka pada musim ini.

 

Wolves

Wolves telah memulakan musim ini dengan cara yang agak mengecewakan. Mula-mula mereka telah tewas kepada Leeds United walaupun telah menjaringkan gol terlebih dahulu, kemudian mereka telah gagal menjaringkan gol dalam perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri ketika menentang Fulham.

Bruno Lage akan mengamuk kepada anak-anak buahnya selepas satu lagi prestasi lesu yang boleh dihukum dengan lebih lanjut jika hanya Aleksandr Mitrovic yang telah menjaringkan penaltinya.

Seterusnya untuk Wolverhampton ialah perjalanan sukar ke London Utara untuk menentang Spurs bimbingan Antonio Conte yang setakat ini sedang memacu ke hadapan selepas memperoleh mata penting di Stamford Bridge.

 

Ramalan

Tottenham 2-0 Wolves

Bawah 2.5 Gol

Tottenham Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply