Everton

Toffees telah memulakan musim ini dengan agak lembap. Selepas memulakan musim dengan tewas 0-1 kepada Chelsea dengan satu penalti daripada Jorginho, Aston Villa menambahkan lagi tekanan ke atas Frank Lampard dengan menjatuhkan Everton dengan satu kekalahan 2-1.

Aston Villa telah mula-mula menjaringkan gol menerusi Danny Ings, yang telah mengawal bola dengan hebat dengan kakinya yang lebih lemah sebelum melepaskan satu rembatan kencang melepasi Jordan Pickford. Emiliano Buendia telah melebarkan lagi kedudukan mereka pada separuh masa kedua dengan satu penyudah yang mudah daripada satu hantaran daripada Ollie Watkins. Everton telah mendapat satu gol selepas pemain baru Edouard Onana telah memaksa bekas Toffee iaitu Lucas Digne untuk menjaringkan gol sendiri.

Everton berharap supaya dapat membendung keputusan buruk ini kerana mereka akan mengalu-alukan Nottingham Forest yang mendapat kemenangan pertama mereka ke atas West Ham kendalian David Moyes pada hari Ahad.

 

Nottingham Forest

Selepas satu permulaan musim yang buruk, yang telah bermula dengan satu kekalahan di tempat lawan kepada Newcastle United, Steve Cooper dan anak-anak buahnya telah menghadapi satu ujian yang sukar di West Ham.

Satu ujian yang telah dilakukan oleh pasukan yang baru dinaikkan taraf itu dengan cukup baik untuk lulus dan memperolehi mata maksimum. Satu penyudah yang tidak konvensional oleh Taiwo Awoniyi adalah kunci pada satu permainan yang sepatutnya mempunyai banyak gol.

Hammers telah diikat kembali dalam sebahagian besar 45 minit pertama, dan malah telah dibolosi, tetapi telah melakukan banyak serangan dan tidak bernasib baik kerana tidak menjaringkan gol.

Dean Henderson telah menunjukkan kualitinya kerana dia telah bersedia untuk menghentikan segala yang datang kepadanya, termasuk satu sepakan penalti yang lemah daripada Declan Rice.

Ujian Nottingham seterusnya adalah satu perjalanan yang agak bersedia ke sudut biru Merseyside di mana Frank Lampard akan bersemangat untuk mencatat mata pertamanya dalam musim baharu Liga Perdana.

 

Ramalan

Everton 1-0 Nottingham Forest

Bawah 2.5 Gol

Everton Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply