Bournemouth

Cherries telah mengalami satu kekalahan teruk di tangan juara bertahan pada kali terakhir perlawanan, dan ia tidak menjadi lebih mudah bagi mereka kerana pertembungan seterusnya akan menyaksikan mereka menjadi tuan rumah kepada Arsenal yang sedang berprestasi tinggi..

Hujung minggu lalu, mereka telah pergi ke Etihad dengan sedikit keyakinan bahawa mereka boleh mendapatkan sesuatu daripada perlawanan itu. Walau bagaimanapun, ia akhirnya terbukti gagal kerana mereka telah terpaksa bertahan hampir di sepanjang masa permainan dan masih dibolosi dengan empat gol.

Scott Parker pasti telah menyesali pendekatannya terhadap permainan itu, kerana ramai pakar telah menyatakan bahawa pendekatan pragmatik mereka terbukti tidak produktif.

Seterusnya ialah Arsenal yang kelihatan baru. Gunners kini berada dalam semangat yang luar biasa dan Parker serta anak-anak buahnya berharap dapat menghentikan kemaraan Gunners.

 

Arsenal

Gunners boleh dikatakan telah melakukan perniagaan perpindahan yang terbaik daripada mana-mana 20 pasukan Liga Perdana. Penandatanganan bijak mereka semuanya telah membayar dividen kerana nampaknya para pemain akhirnya bersetuju dengan falsafah pengurus mereka.

Sementara itu, kualiti bola sepak juga telah meningkat dengan ketara, budaya positif pemain dan peminat berada pada tahap yang tertinggi dalam sepanjang masa. Adalah selamat untuk mengatakan bahawa Arsenal sedang berada dalam keadaan yang baik dan benar-benar berada di landasan yang betul.

Jika anda mempunyai sebarang keraguan, pertembungan terakhir mereka ketika menentang Leicester City akan mengurangkan sedikit sebanyak keraguan itu.

Penyerang baharu, Gabriel Jesus, telah sangat mengagumkan sejak berpindah pada musim panas daripada Manchester City. Dia juga telah mendaftarkan namanya pada lembaran penjaring gol dengan mendapat sepasang gol sulung kali terakhir perlawanan mereka.

Gunners akan pergi ke bahagian pantai untuk menghadapi pasukan Bournemouth yang berani yang akan mengharapkan beberapa tusukan untuk dieksploitasikan.

 

Ramalan

Bournemouth 0-2 Arsenal

Lebih 1.5 Gol

Arsenal Handicap Asia -1.50

Share.
Leave A Reply