Southampton

Saints telah mengharungi satu permulaan yang hambar dalam kempen Liga Perdana mereka apabila mereka tewas 4-1 kepada tuan rumah Tottenham Hotspur.

Saints telah membuka jaringan melalui sepakan jarak jauh yang indah oleh James Ward-Prowse. Walau bagaimanapun, pendahuluan itu telah tidak lama kerana satu hantaran lintang sempurna oleh Dejan Kulusevski telah disambut oleh Ryan Sessegnon untuk menyamakan kedudukan. Eric Dier, satu gol sendiri Mohammed Salisu dan penyudah kemas dari Dejan Kulusevki telah mematikan permainan tuan rumah.

Saints akan berharap untuk bangkit daripada kekalahan itu kerana mereka mengalu-alukan Leeds yang telah memenangi perlawanan mereka 2-1 menentang Wolves.

 

Leeds United

Lilly dijangka bergelut pada permulaan musim ini memandangkan penghijrahan pemain utama dari kelab. Walaupun kelab membeli pengganti yang mencukupi, perasaannya adalah bahawa kualiti yang hilang tidak boleh diganti.

Walau bagaimanapun, sentimen itu boleh diredakan memandangkan kualiti persembahan yang dipamerkan pasukan itu menentang Wolves Sabtu lalu.

Daniel Podence telah membuka jaringan dengan sepakan voli yang memenuhi palang sebelum memasuki jaring.

Walau bagaimanapun, Leeds memulihkan pariti melalui Rodrigo yang entah bagaimana telah menyepak bola di sudut ketat untuk menewaskan Jose Sa.

Umpan silang Patrick Bamford telah menyebabkan kekeliruan pada bola dan pemain baru Brenden Aaronson telah memaksa Ait-Nouri menjaringkan gol sendiri.

Seterusnya untuk Leeds ialah perjalanan sukar ke stadium Saints Mary untuk menghadapi satu pasukan Southampton yang telah cedera  dan sedang lapar untuk darah.

 

Ramalan

Southampton 1-2 Leeds

Lebih 1.5 Gol

Leeds Asian Handicap-1

Share.
Leave A Reply