Selepas kehilangan mata ketika menentang Fulham yang baru dinaikkan taraf pada perlawanan pembukaan musim ini, Liverpool akan bersemangat untuk menuntut kemenangan pertama mereka dalam kempen ini. Reds telah terpaksa bangkit dari ketinggalan dua kali untuk menyelamatkan satu mata dan itu bukanlah permulaan yang diharap-harapkan oleh Jurgen Klopp, terutamanya memandangkan kepada tentangannya.

Dalam cara yang sama, Crystal Palace telah tewas 2-0 kepada Arsenal di Selhurst Park untuk memulakan musim mereka dengan kekalahan. Eagles telah kelihatan kekurangan idea dalam serangan dan hanya mempunyai serangan singkat untuk ditunjukkan dalam permainan ini. Malangnya, sejarah telah tidak menyebelahi mereka dalam perlawanan ini kerana mereka telah bergelut ketika menentang Liverpool sepanjang musim lalu.

Liverpool adalah pasukan pilihan untuk menang di Anfield dan apa-apa yang kurang daripada kemenangan akan dikira sebagai kekecewaan besar selepas dua perlawanan pertama mereka pada musim ini.

 

Panduan Formasi: Liverpool

Liverpool ttelah idak berada pada tahap terbaik seperti biasaketika menentang Fulham pada kali terakhir dan kelihatan jauh dari diri sebenar mereka yang mendominasi. Aleksandr Mitrovic telah mempunyai satu hari baik dalam serangan dan juga telah mendapat yang terbaik daripada Virgil Van Dijk.

Walau bagaimanapun, satu perlawanan menentang Crystal Palace adalah satu perlawanan yang akan mereka nantikan ketika mereka berusaha untuk mencatatkan kemenangan pertama mereka dalam kempen itu.

Sejak tewas 2-1 kepada Crystal Palace pada April 2017, Liverpool telah memenangi 10 perlawanan Liga Perdana berturut-turut ketika menentang Eagles, menjaringkan 30 gol dalam proses itu. Reds hanya mencatatkan satu kemenangan yang lebih lama pada masa ini apibila menentang Wolves (11 berturut-turut) dan ini sepatutnya memberikan keyakinan kepada mereka menentang pasukan yang mudah mereka kalahkan selama ini.

 

Panduan Formasi: Crystal Palace

Crystal Palace akan menyalahkan nasib mereka selepas memulakan kempen dengan permainan yang agak sukar. Satu perlawanan di tempat sendiri menentang Arsenal diikuti dengan perjalanan ke Anfield tidak akan benar-benar mengisi Eagles dengan keyakinan tetapi mereka perlu mencari motivasi untuk menimbulkan satu keputusan yang dil luar jangkaan.

Perlawanan ini juga tidak begitu baik kepada Palace. Eagles telah tewas sembilan daripada 13 perlawanan Liga Perdana di tempat lawan ketika menentang Liverpool, kalah dalam lima perlawanan terakhir secara berturut-turut dan ia memerlukan sesuatu untuk memastikan ia tidak menjadi yang ke-enam.

 

Ramalan

Seperti yang telah dinyatakan sebelum ini, Liverpool sedang bersemangat untuk menuntut kemenangan pertama mereka dalam kempen ini dan fakta tambahan tentang kubu ‘rumah’ mereka sendiri sepatutnya melihat mereka melakukan perkara itu. Walau bagaimanapun, perkara yang sama telah pun dikatakan mengenai perlawanan mereka menentang Fulham dan ia adalah satu cerita yang berbeza sama sekali. Pada penghujung hari, bola sepak dimenangi di atas padang dan bukan di atas kertas.

Satu perkara yang pasti dan ia adalah hakikat bahawa Crystal Palace tidak akan memudahkan anak buah Jurgen Klopp. Walau apa pun, kita boleh melihat kemenangan untuk pasukan Merseyside, serta satu jumlah gol yang baik dalam perlawanan pada malam Isnin pertama dalam kempen ini.

Liverpool 3-1 Crystal Palace

Lebih 2.5 Gol

Liverpool Handicap Asia -1.50

Share.
Leave A Reply