Stamford Bridge akan menjadi tempat untuk ‘perlawanan besar’ pertama pada musim ini ketika Chelsea mengalu-alukan saingan dari London iaitu Tottenham ke halaman mereka sendiri. Persaingan antara kedua-dua belah pihak mungkin tidak sehebat perlawanan penting London utara tetapi biasanya tiada cinta yang hilang seperti yang kita lihat daripada pertemuan mereka pada baru-baru ini.

Kedua-dua pasukan akan berusaha untuk membina kemenangan pada hari pembukaan mereka, selepas Chelsea telah meraih kemenangan 1-0 ke atas Everton dan Tottenham telah menumpaskan Southampton dengan jaringan 4-1 yang begitu meyakinkan. Kedua-dua belah pihak juga dijangka akan mencabar untuk empat tempat teratas dan ini sepatutnya menjadi penanda awal kerana pasukan gergasi ingin mengisytiharkan cita-cita/aspirasi gelaran mereka sejak dari awal lagi.

Chelsea telah memenangi tiga pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan dalam semua pertandingan tetapi ia adalah Tottenham yang kelihatan berbeza pada kali ini dan kemenangan tidak akan datang dengan mudah dalam apa cara sekalipun.

 

Panduan Formasi: Chelsea

Chelsea tidak begitu mengecewakan Everton pada perlawanan pembukaan musim mereka tetapi jelas menjadi pasukan yang lebih baik apabila satu sepakan penalti untuk Jorginho telah memastikan kemenangan 1-0. Blues telah kelihatan berkarat di bahagian hadapan tetapi mungkin perlawanan menentang Tottenham boleh menyemarakkan kembali bahagian serangan mereka.

Chelsea akan mempunyai banyak tugasan untuk dilakukan kerana mereka cuba untuk memastikan orang-orang seperti Son Heung-min, Harry Kane dan Dejan Kulusevski diam. Raheem Sterling mempunyai satu rekod yang baik ketika menentang Tottenham dan akan bersemangat untuk membuka langkah kanannya ketika menentang musuh kebiasaanya.

 

Panduan Formasi: Tottenham

Lebih banyak mata akan tertumpu kepada Tottenham dalam perlawanan ini selepas mereka membelasah Southampton 4-1 pada perlawanan terakhir. Anak-anak buah Antonio Conte telah dibolosi terlebih dahulu tetapi dengan pantas menunjukkan penguasaan mereka ketika mereka berlumba untuk meraih satu kemenangan yang dominan. Pengurus Itali itu telah mendapat banyak sokongan pada jendela perpindahan dan ramai peminat serta pakar mengharapkan dia akan menghasilkan prestasi yang terbaik.

Spurs telah menjadi antara pasukan yang paling konsisten pada 2022 dan mereka kelihatannya telah meneruskan kesinambungan dari tempat mereka berhenti pada musim lalu.

Chelsea pastinya akan menimbulkan satu ancaman tetapi Tottenham akan dirangsang oleh trio penyerang mereka yang hauskan gol ketika mereka melihat untuk memenuhi jangkaan sebagai ‘kuda hitam’ dalam perebutan kejuaraan pada musim ini. Harry Kane masih belum mencatatkan namanya sebagai penjaring gol dan anda boleh menjangkakan kapten England itu bersemangat untuk gol pertamanya dalam kempen ini.

 

Ramalan

Ianya adalah sentiasa sukar untuk meramalkan satu permainan sebesar ini, terutamanya pada peringkat ini pada musim ini. Walau bagaimanapun, Chelsea masih kelihatan seperti sebuah pasukan yang cuba memperkemaskan permainan mereka sementara Tottenham sedang membina momentum mereka dari penghujung musim lalu.

Ia boleh menjadi satu permainan dengan margin yang kecil tetapi bahagian serangan Tottenham harus memberikan mereka kelebihan dalam perlawanan penting London ini. Selepas menjual Romelu Lukaku dan baru-baru ini, Timo Werner, Chelsea akan memasuki permainan ini dengan tanpa penyerang semula jadi dan itu boleh memberikan kesan kepada permainan dalam beberapa cara. Raheem Sterling akan menjadi tumpuan utama mereka untuk menghasilkan gol dari permainan terbuka.

Mereka mengatakan Harry Kane tidak menjaringkan gol pada bulan Ogos tetapi ia akan menjadi risiko anda sendiri untuk menolak peluang pemain yang berusia 29 tahun itu untuk mencari gol. Sedikit sebanyak, Tottenham adalah pilihan dalam permainan ini.

Chelsea 1-2 Tottenham

Lebih 2.5 Gol

Chelsea Asian Handicap +1.50

Share.
Leave A Reply