Manchester City

Juara bertahan berada di sana lagi. Selepas gagal mempamerkan aksi cemerlang di Community Shield ketika menentang Liverpool, Citizens telah meningkatkan satu persembahan profesional untuk mengalahkan West ham di stadium Olimpik.

Erling Haaland, yang telah dikritik kerana rembatannya yang tersasar ketika menentang Liverpool, telah kelihatan seperti dirinya yang biasa apabila dia telah secara konsistennya mengganas terhadap pertahanan Hammers dan telah mempunyai dua gol untuk ditunjukkan untuk semua kerja kerasnya.

Lawan mereka seterusnya ialah Bournemouth, sebuah pasukan yang telah dicemuh kerana kekurangan aktiviti perpindahan sebenar dan ketandusan dari segi pemain. Kemenangan mengagumkan mereka ketika menentang Aston Villa kendalian Steven Gerrard sepatutnya melenyapkan sentimen-sentimen itu.

Apapun, Guardiola mempunyai satu rekod yang mengagumkan menentang Cherries dan akan mengharapkan penerusan kesinambungan di mana dia telah berhenti bersama mereka.

 

Bournemouth

Cherries, sebagaimana mereka telah digelarkan, telah memulakan musim mereka dengan cara yang terbaik; menumpaskan salah satu pasukan pertengahan liga yang paling kuat. Scott Parker dan anak buahnya bagaimanapun telah kekurangan peman dari segi kualiti pemain. Aktiviti perpindahan mereka setakat ini tidak bercita-cita tinggi untuk dikatakan.

Namun, atas kekuatan prestasi pada minggu lalu, kita tidak mampu untuk menidakkan kemampuan mereka.

Perlawanan mereka seterusnya ialah di Etihad, di mana mereka menghadapi lawan yang paling digeruni di Manchester City. Walaupun begitu, keputusan seri sudah cukup untuk mereka, mereka boleh menyasarkan untuk menggali dengan lebih dalam dan menimbulkan satu kekecewaan.

 

Ramalan

Manchester City 3-0 Bournemouth

Lebih 2.5

Manchester City Handicap Asia -2

Share.
Leave A Reply