Brighton

Seagulls telah pergi ke Old Trafford pada hujung minggu lalu dan telah mendiamkan lebih daripada 70,000 penyokong dengan meraih satu kemenangan yang mengagumkan ke atas Manchester United.

Pasukan Graham Potter telah menjadi semacam satu ancaman baru-baru ini kepada Red Devils dan menambahkan lagi kesengsaraan mereka dengan mengalahkan mereka dengan kemenangan 2-1 melalui satu jaringan daripada Pascal Gross.

Seagulls telah membuat satu kenyataan yang mana setiap daripada 19 pasukan yang lain sepatutnya memahami bahawa mereka adalah satu unit yang sangat kuat dan tanpa mengira siapa yang meninggalkan pintu di stadium Amex. Keupayaan mereka untuk melihat ke dalam dan mendapatkan pengganti adalah sangat dipuji.

Brighton telah kehilangan dua pemain utama mereka dalam satu jendela perpindahan dan ramai yang menjangkakan mereka akan mengharungi satu permulaan yang sukar untuk musim ini, tetapi setelah melihatkan kepada perlawanan terakhir mereka, itu mungkin tidak akan berlaku.

Mereka akan mengalu-alukan pasukan Newcastle yang bangkit semula yang disokong oleh pemain-pemain baru mereka dan jurulatih muda yang cemerlang iaitu Eddie Howe.

 

Newcastle United

Kelab Tyneside pada mulanya telah bergelut untuk menggunakan penguasaan pada permulaan perlawanan terakhir mereka ketika menentang Nottingham Forest. Walau bagaimanapun, gol pemusnah daripada Fabian Schar dan Callum Wilson sudah cukup untuk membuatkan Nottingham kecundang.

Eddie Howe telah mengubah pasukan ini daripada kebiasaannya yang bermain bola sepak secara hambar kepada mempunyai jumlah penguasaan yang besar dalam permainan. Apa yang paling mengagumkan ialah bagaimana dia telah berjaya menggabungkan pemain-pemain baharu dengan pemain-pemain lama.

Walau bagaimanapun, dia menghadapi satu halangan yang sukar di Brighton, yang akan bersedia dan tidak sabar-sabar untuk meredupkan sebarang cahaya dari bara api Newcastle.

 

Ramalan

Brighton 1-2 Newcastle

Lebih 1.5

Newcastle handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply