Aston Villa

Villains telah memulakan musim Liga Perdana mereka dengan agak suram. Pertama, pengurus Steven Gerrard yang telah mencetuskan satu kekecohan dalam skuad dengan melucutkan jawatan kapten daripada Tyrone Mings dan menyerahkannya kepada John Mcginn.

Mereka telah tewas dalam perlawanan pembukaan kepada pasukan yang kembali ke Liga Perdana iaitu AFC Bournemouth dengan gaya yang begitu tegas yang pastinya telah menggegarkan teras taman Villa. Mereka adalah pilihan yang jelas untuk memenangi perlawanan itu dan kegagalan untuk berbuat demikian telah menyebabkan seluruh Birmingham dikecohkan.

Dalam usaha mereka untuk membendung arus, mereka akan mengalu-alukan Lampard dan Everton yang telah mempunyai satu persembahan yang baik tentang diri mereka dalam kekalahan tipis mereka kepada Chelsea melalui satu sepakan penalti daripada Jorginho.

 

Everton

Frank Lampard dan anak-anak buahnya telah memberikan satu laporan yang baik tentang diri mereka dalam kekalahan pada hujung minggu lalu kepada bekas kelabnya, Chelsea. Walaupun dengan penambahan baharu yang mereka telah buat pada jendela perpindahan kelihatan seperti mereka memerlukan lebih banyak masa untuk menyesuaikan diri, pasukan itu kelihatan lebih padu dan menggerunkan.

Memandangkan kehilangan Richarlison kepada Tottenham Hotspur, seseorang akan menjangkakan tindak balas yang segera dalam pasaran perpindahan oleh Everton, tetapi itu telah tidak berlaku.

Ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana perlawanan ini berlangsung, memandangkan kedua-dua pihak masih belum mencatat mata dalam kedudukan liga.

 

Ramalan

Aston Villa 1-1 Everton

Bawah 2.5

Aston Villa Handicap Asia 0

Share.
Leave A Reply