Arsenal

Gunners sedang berada dalam semangat yang baik pada masa ini dalam Liga Perdana. Berbanding dengan musim lalu yang telah bermula dengan kekalahan dan persembahan yang mengerikan, Arsenal telah mendapat satu kemenangan yang baik di Selhurst Park pada kali terakhir.

Mikel Arteta dan anak-anak buahnya kelihatan lebih tajam, lebih cergas dan lebih teratur pada masa melakukan serangan; ciri-ciri yang telah tidak dikaitkan dengan Arsenal selama beberapa tahun sekarang ini.

Penyerang bintang mereka, Gabriel Jesus, masih belum melepasi prestasi yang diharapkan dalam Liga Perdana tetapi ada ruang besar untuk digalakkan daripada prestasinya pada kali terakhir.

Seterusnya ialah satu perlawanan sengit menentang bekas juara Liga, Leicester City yang telah tidak aktif dalam jendela perpindahan. Arsenal akan berusaha menambah lebih banyak masalah kepada Foxes dengan kemenangan kedua mereka dalam kempen ini.

 

Leicester City

Atas sebab-sebab yang tidak diketahui, eksekutif Leicester City telah memutuskan untuk terus membisu dalam pasaran perpindahan; satu keputusan yang dianggap pelik oleh kebanyakan peminat dan pakar, memandangkan kepada penurunan yang berterusan dalam prestasi pada musim lalu.

Juga, laporan potensi jualan kepada James Madison dan Wesley Fofana enggan pudar. Beberapa laporan di UK mencadangkan bahawa Chelsea sedang memuktamadkan percubaan untuk membeli bek tengah itu dari Leicester dengan harga £85 juta.

Walau bagaimanapun, berdasarkan kepada kekuatan persembahan yang membosankan mereka ketika menentang Brentford, mereka perlu menceburkan diri mereka di dalam pasaran perpindahan untuk mengelakkan daripada pengulangan semula kejatuhan persembahan mereka pada hujung minggu lalu.

Mereka melawat sebuah pasukan Arsenal yang bersemangat, berkuasa dan bertenaga yang telah mempunyai segalanya menjadi untuk mereka pada masa ini. Nasib yang sukar untuk Leicester.

 

Ramalan

Arsenal 3-1 Leicester City

Lebih 2.5

Arsenal Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply