Walaupun pada penghujung musim lalu telah dipenuhi dengan keyakinan untuk penyokong United selepas menduduki tempat kedua, pada musim panas ini telah dipenuhi dengan kekecewaan dan kehampaan.

United terlepas kejuaraan bola sepak Liga Juara-Juara selepas menduduki tempat kedua yang mengagumkan pada musim 2020/21.

Bagaimanapun, pelantikan Ten Hag menyebabkan penyokong United dipenuhi dengan keyakinan yang berhati-hati.

Dan tidak ada cara yang lebih baik untuk meningkatkan keyakinan itu untuk hierarki United daripada membuat beberapa pembelian pemain yang berkualiti.

Jadi mari kita lihat 5 Pemain Yang United Sepatutnya Menandatangani Pada Musim Panas Ini dan sebab kami memilih setiap daripada mereka. Mari kita mulakan.

 

Matthijs de Ligt

Bukan satu rahsia kepada mana-mana peminat bola sepak di dunia bahawa Manchester United adalah pasukan yang mempunyai pertahanan paling teruk daripada 6 pasukan teratas pada musim lalu dalam Liga Perdana Barclays.

Bukan sahaja mereka telah dibolosi gol, tetapi mereka juga telah melakukan kesilapan pertahanan yang tidak sepatutnya menjadi perkara biasa di sebuah kelab terkemuka.

Dengan begitu banyak wang yang telah dilaburkan untuk orang seperti Harry Maguire, Aaron Wan-Bissaka, dan Raphael Varane, anda menjangkakan yang lebih baik daripada pertahanan sedemikian.

Masih belum jelas pemain pertahanan manakah yang akan dibenarkan meninggalkan kelab ini pada musim panas ini. Walau bagaimanapun, memandangkan United memerlukan pengukuhan pertahanan, mereka harus mendapatkan Matthijs de Ligt dari Juventus.

Pemain antarabangsa Belanda itu sudah mengenali Erik ten Hag daripada zamannya di Ajax dan merupakan salah satu prospek paling hangat pada musim 2018/19. Walau bagaimanapun, dia tidak menghasilkan persembahan yang serupa sejak berpindah ke Turin.

Memandangkan pemain pertahanan ini sudah menyatakan dengan jelas bahawa dia mahu meninggalkan Old Lady itu, Manchester United boleh menguji keazaman Juve dengan tawaran yang hebat pada musim panas ini.

 

Frenkie De Jong

Frenkie De Jong mungkin merupakan khabar angin perpindahan terbesar yang tersebar di sekitar Old Trafford pada hari ini.

Ketenangan yang dibawa De Jong ke tengah padang adalah sesuatu yang tidak dapat ditemui pada musim 2021/22 di United.

Keadaan kewangan Barcelona mungkin menyebabkan pemain Belanda ini datang ke Old Trafford. Memandangkan Erik Ten Hag telah menjadi pengaruh besarnya semasa di Ajax, dia pastinya menyukai idea untuk datang ke Old Trafford.

Walaupun United tidak akan menawarkan perlawanan bola sepak Liga Juara-Juara pada musim depan, ia bukanlah menjadi satu faktor memandangkan Barcelona sedang berada dalam keadaan kewangan yang kucar-kacir dan mahu menyingkirkan ramai pemain mereka.

 

Paulo Dybala

Source: manchestereveningnews.co.uk

Bagaimana pula dengan satu perpindahan percuma untuk Paulo Dybala? Pada musim yang berakhir baru-baru ini, Ralf Rangnick telah berkata bahawa Manchester United memerlukan lebih daripada 10 pemain untuk mencabar Liverpool dan Manchester City bagi merebut trofi terbesar.

Walaupun sangat tidak mungkin yang mereka akan membuat pembelian sebanyak ini, jika mereka berbelanja dengan jumlah yang besar, mereka mungkin perlu mendapatkan satu atau dua pemain secara percuma.

Dan tiada nama yang lebih besar di pasaran sekarang daripada Paulo Dybala.

Pemain Argentina ini adalah salah seorang pemain yang telah menyerlah untuk Juventus pada musim 2021/22 yang mengecewakan. Dalam 29 penampilan Serie A pada musim lalu, dia telah menjaringkan 10 gol dan membuat 5 bantuan jaringan.

Paling penting, Manchester United telah ketiadaan pilihan sayap untuk memasuki ke musim depan. Mereka telah kehilangan Mason Greenwood kerana masalah peribadinya, dan Anthony Martial juga akan meninggalkan kelab ini.

Dengan Juan Mata pergi meninggalkan pasukan, dan Rashford dan Sancho bersaing untuk posisi sayap kiri, United memerlukan ancaman yang serupa di sebelah kanan.

Memandangkan Cristiano Ronaldo pernah bermain dengan penyerang Juventus itu sebelum ini, dia pastinya menyukai idea untuk mempunyai pemain Argentina itu bersamanya.

 

Matty Cash

Source: talksport.com

Apabila kita bercakap tentang kesukaran yang telah dialami oleh Manchester United di bahagian pertahanan pada musim ini, kita tidak hanya bermaksud pemain pertahanan tengah mereka.

Pemain belakang mereka juga telah tidak menikmati musim yang baik kerana kedua-dua sayap mereka telah melihat pemain masuk dan keluar dari pasukan.

Di sayap kanan terutamanya, banyak yang telah diperkatakan mengenai peranan Aaron Wan Bissaka di Manchester United dan pasukan kebangsaan England.

Pada musim 2021/22, dia telah bergelut untuk mendahului Diogo Dalot dalam urutan yang sangat baik. Sebaliknya, pemain pertahanan Portugal ini juga tidak begitu hebat di bahagian pertahanan walaupun pernah dipinjamkan dengan baik di AC Milan pada musim sebelumnya.

Dengan kedudukan bek kanan mereka kekal menjadi satu tanda tanya, juara Liga Perdana sebanyak 13 kali ini mungkin boleh mendapat manfaat dengan menandatangani Matty Cash.

Pemain pertahanan Inggeris ini telah menikmati musim yang hebat di bawah Steven Gerrard di Aston Villa, memulakan semua perlawanan Liga Perdana mereka.

Dia telah menunjukkan kebolehan menghantar hantaran silang yang berbahaya dari sebelah kanan dengan mencipta banyak peluang untuk penyerang.

Pemain belakang ini juga mempunyai ketangkasan untuk bergerak ke hadapan dan ke belakang di sebelah kanan.

Dia boleh meminimumkan sebarang ancaman yang dikenakan oleh penyerang lawan dan boleh menjadi sukar untuk dijangka di sepertiga terakhir.

 

Nasi Declan

Source: manchestereveningnews.co.uk

Declan Rice ialah seorang pemain tengah yang telah menarik minat daripada banyak kelab-kelab terkemuka Liga Perdana.

Dia pada mulanya berada di puncak untuk berpindah ke Chelsea sebelum perbincangan perpindahannya tergendala dengan ketibaan Thomas Tuchel.

Kini, Erik ten Hag telah menjadikan bahagian tengah United sebagai keutamaannya pada musim panas ini.

Dengan Red Devils kehilangan Paul Pogba dan Juan Mata pada musim panas ini, mereka memerlukan pengukuhan di bahagian tengah.

Nemanja Matic juga nampaknya akan meninggalkan Old Trafford pada musim panas ini, yang merupakan satu-satunya pemain tengah pertahanan di kelab ini.

Oleh itu, Declan Rice boleh menjadi seseorang yang memulakan setiap perlawanan untuk Manchester United pada musim depan dalam setiap pertandingan.

Peminat Manchester United mungkin menyukai idea untuk mempunyai pemain tengah seperti Bruno Fernandes, Declan Rice, dan Frenkie De Jong.

Mempunyai bahagian tengah yang stabil boleh menjadi kunci kejayaan besar di bawah Ten Hag untuk Red Devils.

 

Kata-Kata Akhir

Ten Hag adalah salah seorang jurulatih yang mendapat penilaian tertinggi di Eropah. Dan dengan catatan yang baru untuk pemain United, mereka mesti tampil berprestasi untuk mendapatkan tempat mereka.

Dan dengan beberapa muka baharu yang dijangkakan akan menyertai pada musim panas ini, penyokong United boleh terus berharap agar pasukan mereka menjadi kuasa besar seperti dahulu

Share.
Leave A Reply