Wolverhampton

Stadium Molineux akan menjadi tuan rumah perlawanan pada hari Sabtu antara Wolverhampton dan Aston Villa, kedua-dua pasukan berada di bahagian setengah teratas carta Liga Perdana. Wolverhampton masih berada dalam jangkauan realistik persaingan Eropah, dan mereka akan memberikan yang terbaik untuk menebus kekalahan 3-2 di tempat sendiri kepada Leeds United sebelum berehat daripada perlawanan antarabangsa.

Raul Jimenez, yang membantu Mexico untuk layak ke pusingan akhir Piala Dunia, terlepas bermain melalui penggantungan semasa perlawanan dengan Leeds, selepas itu membawa kepada kebangkitan Leeds daripada ketinggalan 2 gol untuk menang di tempat lawan. Ruben Neves, Pedro Neto dan Nelson Semedo juga kekal dalam kesangsian untuk diturunkan dalam pertembungan yang akan datang.

 

Aston Villa

Villans di bawah Steven Gerrard, juga seang terkial-kial akibat kekalahan berturut-turut kepada West Ham dan Arsenal. Walaupun cita-cita Eropah sudah berakhir untuk mereka, Gerrard akan berusaha untuk menamatkan musim dengan cemerlang pada tahun pertamanya mengendalikan Villa, memberikan tumpuan kepada pembinaan pasukannya dengan membawa pemain baru iaitu Digne, Buendia, Ings dan Coutinho.

Gerrard mempunyai kebanyakan pemain utamanya tersedia buat masa ini dengan hanya Marvelous Nakamba sebagai keraguan utama untuk diturunkan pada masa ini.

 

Ramalan:

Ini akan menjadi pertembungan yang hangat diantara dua kelab pertengahan teratas liga di mana kami menjangkakan hasil daripada perlawanan ini akan dikongsi bersama. Kedua-dua pasukan berminat untuk menebus diri mereka kembali daripada kekalahan dengan Wolves berusaha keras untuk bersaing dalam persaingan Eropah pada musim depan. Keputusan seri dengan jaringan gol nampaknya berkemungkinan besar akan terjadi, dengan kejadian mana-mana penentu mungkin akan datang dari Villa.

Wolverhampton 1 – 1 Aston Villa

Aston Villa +0 (Asian Handicap)

Bawah 2.25 Gol

 

Share.
Leave A Reply