West Ham

West Ham pastinya tidak berada dalam prestasi terbaik pada bahagian musim ini, namun, mereka masih dalam pertarungan untuk 6 tempat teratas di dalam jadual, ketinggalan 3 mata di belakang Man Utd di tangga ke-6 dengan kurang satu perlawanan. Mereka akan berusaha untuk mendapatkan sekurang-kurangnya satu mata dalam perlawanan ini untuk mengekalkan peluang mereka untuk tempat ke Liga Europa pada musim depan.

Tidak banyak isu pemilihan untuk bos Hammer David Moyes, dengan hanya satu kebimbangan pemain pertahanan Ogbonna.

 

Manchester City

Man City akan datang ke dalam perlawanan ini selepas kemenangan liga secara berturut-turut. Man City telah menjaringkan sejumlah 10 gol dalam dua perlawanan ketika menentang Newcastle dan Wolves ini, dengan ketara meningkatkan perbezaan gol mereka, dan sedang berasa sangat selesa pada masa ini dengan 3 mata lebih daripada Liverpool di tempat ke-2, dan dengan kelebihan perbezaan gol sebanyak +7.

Mempunyai sebuah skuad yang sihat sepenuhnya tersedia untuk pemilihan, Guardiola mempunyai semua peluru yang ada, termasuk Kevin de Bruyne yang sedang berprestasi baik yang telah menjaringkan 4 gol pada minggu lepas.

 

Ramalan

Walaupun berada dalam kedudukan mesti menang untuk West Ham, City pastinya menjadi pilihan utama dalam pertembungan ini, di atas kertas dan di atas prestasi. Saya menjangkakan prestasi klinikal oleh Citizens yang sepatutnya menang dengan margin 2 gol.

West Ham 0 – 2 Manchester City

Manchester City -1.25 (Asian Handicap)

Bawah 3 Gol

Share.
Leave A Reply