Tottenham

Tottenham Hotspur kembali ke arah kemenangan selepas menewaskan Manchester United 3-2 hujung minggu lalu dengan kemenangan 0-2 ke atas Brighton dengan Harry Kane menjadi penjaring gol di tempat lawan tertinggi dalam Liga Perdana Inggeris.

Perlawanan yang menampilkan Tottenham sering kali menjadi pertemuan yang menarik sejak kebelakangan ini dengan jaringan yang tinggi menjadi kebiasaan. Sepanjang enam perlawanan terakhir PL mereka sahaja, 22 gol telah dijaringkan untuk kedua-dua pasukan digabungkan dengan 16 daripadanya adalah milik Spurs.

 

West Ham Utd

West Ham United mengharungi pertemuan ini selepas kemenangan 2-1 Liga Perdana dalam kekalahan Aston Villa dalam perlawanan terbaru mereka untuk menghampiri empat tempat teratas, walaupun, telah bergelut di saat-saat akhir.

The Hammers telah dibolosi dalam 5 daripada 6 perlawanan terakhir mereka, membenarkan pasukan lawan menjaringkan 7 gol secara keseluruhan. Melangkah ke perlawanan ini, West Ham United tidak pernah menang menentang Spurs dalam perlawanan di tempat lawan untuk 2 perlawanan terakhir mereka dalam liga dan tanpa sebarang kemenangan di tempat lawan dalam 3 perlawanan liga terakhir mereka.

Share.
Leave A Reply