Southampton

Stadium St. Mary akan menganjurkan perlawanan bola sepak pada hari Sabtu antara Southampton dan Arsenal. Ralph Hasenhuttl percaya bahawa kekalahan 6-0 pasukannya di tangan Chelsea pada hujung minggu yang lalu seharusnya menjadi peringatan yang sangat penting menjelang pertembungan Saints dengan Gunners. The Saints mengalami pelbagai masalah di bahagian belakang pasukan pada minggu lalu, dengan pasukan itu jatuh ke tempat ke-14 dalam kedudukan.

Walaubagaimanapun, pada penghujung musim EPL, perlawanan akan datang dengan padat dan pantas dan Saints kini berpeluang untuk menebus diri mereka pada hari Sabtu dengan penjaga gol Alex McCarthy mungkin satu-satunya pemain yang tidak hadir untuk Southampton.

Arsenal

Arsenal telah mengharungi minggu yang mengerikan untuk diri mereka sendiri, apabila kekalahan 3-0 kepada Crystal Palace pada hari Isnin yang lalu dan diikuti dengan kekalahan 2-1 kepada Brighton di Stadium Emirates. Mereka kini telah kehilangan cengkaman mereka dalam perlumbaan empat teratas apabila pesaing Tottenham Hotspur telah berjaya mengawal keadaan dengan kemenangan 4-0 di tempat lawan di Aston Villa.

Gunners menyasarkan untuk mendapatkan semula tempat mereka dalam empat teratas dan anak buah Mikel Arteta mahukan kemenangan ini lebih daripada Saints. Pemain-pemain seperti Thomas Partey, Takehiro Tomiyasu dan Kieran Tierney sepatutnya terlepas peluang untuk beraksi dengan kecederaan untuk pasukan pelawat.

Ramalan:

Arsenal akan menjadi pasukan yang lebih terdesak di antara kedua-dua pasukan tetapi Southampton, tanpa apa-apa kepentingan yang terdesak untuk mengejar kemenangan, masih akan cuba untuk mengecewakan pasukan lawan. Kami menjangkakan Arsenal akan menang dengan satu atau dua gol sementara mungkin akan dibolosi dengan satu gol.

Southampton 1 – 2 Arsenal

Arsenal -0.5 (Asian Handicap)

Lebih 2.5 Gol

 

Share.
Leave A Reply