Manchester United akan berusaha untuk kembali ke jalur kemenangan dalam Liga Perdana apabila mereka menyambut kedatangan Tottenham Hotspur ke Old Trafford pada hari Sabtu.

Pasukan Ralf Rangnick akan menyertai pertandingan selepas mengalami kekalahan 4-1 kepada Manchester City pada hujung minggu lalu, yang telah meletakkan mereka di kedudukan kelima dalam carta dengan 47 mata, satu mata di belakang Arsenal di tangga keempat, yang mempunyai tiga perlawanan dalam tangan.

The Red Devils juga hanya dua mata di depan Tottenham Hotspur yang berada di tempat ketujuh, yang mempunyai baki dua perlawanan berbanding juara Inggeris 20 kali itu.

Cristiano Ronaldo tidak terlibat ketika menentang Man City pada kali terakhir kerana masalah kelenturan pinggul, tetapi pemain antarabangsa Portugal itu dijangka pulih tepat pada masanya untuk perlawanan ini.

The Reds telah bermain tanpa pemain pertahanan Luke Shaw dan Raphael Varane (kedua-duanya kerana Covid), ditambah lagi dengan penyerang Edinson Cavani dan Cristiano Ronaldo (kedua-duanya cedera) untuk perlawanan penting mereka pada hari Ahad lalu menentang Manchester City di tempat lawan. Ralf Rangnick boleh memberikan maklumat terkini mengenai ketersediaan kuartet itu untuk perlawanan pada hari Sabtu semasa sidang media pra-perlawanannya pada hari Jumaat.

Bagi Tottenham, pasukan pelawat mempunyai satu kebimbangan kecederaan baharu yang perlu dibimbangkan selepas kemenangan ke atas Everton pada hari Isnin lalu dan ia datang dalam bentuk pemain pertahanan sayap Ryan Sessegnon.

Tottenham Hotspur Harry Kane berkata dia akan menikmati perlawanan Liga Perdana pada hari Sabtu di Manchester United, dengan keyakinan pasukannya yang tinggi selepas membelasah Everton pada perlawanan terakhir mereka dan pasukan Old Trafford itu masih  terkial-kial akibat kekalahan kepada Manchester City.

Kane telah menjaringkan dua gol dalam kemenangan 5-0 Tottenham ke atas Everton pada hari Isnin manakala United dikalahkan 4-1 oleh jiran City sehari sebelumnya. Penyerang England itu berkata dia tidak akan memandang rendah terhadap United tetapi merasakan peluang besar untuk Spurs di tempat ketujuh dalam usahanya untuk menamatkan saingan di tempat empat teratas.

Lawatan terakhir Spurs ke Old Trafford menyaksikan mereka menang 6-1 tetapi itulah satu-satunya kemenangan mereka menentang Red Devils dalam enam pertemuan terakhir mereka.

 

RAMALAN:

Ia akan menjadi tugas besar bagi Spurs untuk menguasai Man Utd di laman rumah mereka sendiri. The Red Devils pula tidak mahu mengambil mudah Tottenham. Peminat boleh menjangkakan pertandingan yang mendebarkan antara kedua-dua pasukan ini pada hari Sabtu.

Semua ramalan dan platform pertaruhan mencadangkan kemenangan untuk Man Utd dalam pertembungan ini.

Share.
Leave A Reply